خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

وام بلاعوض دومیلیون تومانی زلزله زدگان ورزقانی قطع شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۵

از پس فرستادن هواپیمای کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا اطلاعی ندارم/ تصمیم گرفتیم کانکس‌هایی را که برای نگهداری علوفه در اختیار روستائیان قرار می‌گرفت، برای اسکان آن‌ها اختصاص دهیم.

ایلنا - تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقدام دولت در ساماندهی وضعیت زلزله زدگان با حذف اسکان موقت و اسکان آنان از مرحله اسکان اضطراری به اسکان دایم حرکتی بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، احمد علیرضا بیگی در جمع خبرنگاران گفت: در تمام دنیا پس از اسکان اضطراری زلزله زدگان را تا ساخت نهایی مسكن در اردوگاه‌هایی با استفاده از کانکس سکونت می‌دهند ولی از آنجا که این کانکس‌ها پس از سکونت دایمی زلزله زدگان بلااستفاده مانده و چهره زشتی پس از پایان کار از خود بر جای می‌گذاشت تصمیم گرفتیم کانکس‌هایی را که برای نگهداری علوفه در اختیار روستائیان قرار می‌گرفت، برای اسکان آن‌ها اختصاص دهیم.

وی افزود: این کانکس‌ها در محل زندگی زلزله زدگان نصب شده و امکان بهره‌مندی آن‌ها از انشعابات آب و برق نیز وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۷ هزار و ۲۵۴ واحد کانکس اسکان موقت به مناطق زلزله‌زده انتقال یافته که ۵ هزار و ۹۰۰ واحد از آن‌ها نصب شده است.

۷۰ درصد بازسازیها برای ایجاد مسکن ثابت به مرحله ساماندهی رسید

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از بازسازی مناطق زلزله‌زده برای ایجاد مسکن ثابت به مرحله ساماندهی رسیده است، گفت: پیش بینی می‌کنم عملیات ساخت و ساز در مناطق زلزله زده تا زمان ورود فصل سرما به اتمام برسد.

احمد علیرضابیگی احداث ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به ساکنان دایمی مناطق زلزله‌زده را اولویت اول بازسازی دولت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن در مناطق زلزله‌زده در خانه‌های دایمی خود اسکان یافته‌اند و بقیه واحد‌ها نیز به محض اتمام تحویل صاحبان آن‌ها خواهد شد.

به گفته وی ۶ هزار و ۱۹۲ واحد در حال بازسازی در مناطق زلزله‌زده در مرحله دیوارچینی قرار دارند که بعد از اتمام این مرحله و نصب در و پنجره آماده سکونت خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سقف ۴ هزار و ۹۱۱ واحد نیز به اتمام رسیده است افزود: با احداث این تعداد واحد کار اسکان دایم ساکنان دایمی این مناطق به پایان خواهد رسید.

پنج میلیون ریال برای تامین نیاز‌های اولیه زلزله زدگان اختصاص یافت

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت مبلغ ۵ میلیون ریال برای تامین نیازمندی‌های اولیه زندگی برای خانوارهایی که در خانه‌های دایمی ساکن می‌شوند اختصاص داده است گفت: همچنین چهار قلم کالای اصلی شامل فرش، یخچال، بخاری و اجاق گاز نیز توسط هلال احمر تامین و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: علاوه بر این قرار است نمایشگاهی از سوی صاحبان صنایع استان در مناطق آسیب‌دیده تشکیل شود که کالا‌ها با قیمت تمام شده و حتی کمتر در دسترس روستاییان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی از نصب شش هزار و ۵۰۰ واحد دامی در روستاهای زلزله‌زده خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ هزار فریم ثابت برای واحدهای دامی به مناطق حمل شده است و کار نصب آن‌ها به سرعت در حال انجام است.

به جای وام بلا عوض ۲ میلیون تومانی در ورزقان کانکس می‌دهیم

وی با اشاره به مشکل ساخت و ساز در شهر ورزقان اظهار داشت: به دلیل اینکه مردم این شهر به دلایلی از جمله ترس از پس‌لرزه‌ها کار بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده خود را شروع نکرده‌اند دولت مقرر کرده است که به جای وام بلاعوض دو میلیون تومانی کانکس اسکان موقت در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا فصل سرما را سپری کنند.

میزان خسارات ناشی از زلزله اخیر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است

وی میزان خسارات ناشی از زلزله اخیر را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در اثر این زلزله بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی تحت تاثیر قرار گرفتند.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی در این زلزله ۳۰۵ روستا آسیب دیده که ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود.
تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مصالح ساختمانی به منطقه حمل شده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت در مرحله بازسازی از هفته دوم ماه شهریور وارد عرصه شده است، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مصالح ساختمانی شامل آهن، می‌لگرد، شن، ماسه و سفال به مناطق زلزله‌زده حمل شده که نشان‌دهنده گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه تأمین برخی مصالح از جمله شن و ماسه نیز با مشکل مواجه هستیم و با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی برای این حجم کار فاقد معادن بود، مجبور هستیم نیازهای خود را از استانهای همجوار تأمین کنیم.

بنیادهای مسکن ۱۴ استان به عنوان استان‌های معین در منطقه حاضرند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بنیادهای مسکن ۱۴ استان کشور به عنوان استان‌های معین در مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس حضور دارند، گفت: در مرحله آواربرداری از هر واحد روستایی بین ۲۰ تا ۱۲۰ دستگاه کمپرسی آواربرداری شد که بسیار حجیم بود در حالی که در این مرحله نیز با مشکلات مختلف اجتماعی مواجه بودیم.

پرداخت ۱۴ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳ میلیون تومان وام بلاعوض به آسیب‌دیدگان

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تصویب هیئت وزیران ۱۴ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳ میلیون تومان وام بلاعوض به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود گفت: بناهای جدید در روستاهای آسیب‌دیده انشعاب آب و گاز نیز رایگان خواهد بود.

وی تأکید کرد: گزارش خاصی از کم کاری دستگاهی منعکس نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تامین امکاناتی نظیر غذا، آب، دارو افزود: از‌‌ همان روزهای اول حادثه همزمان با اسکان موقت، توزیع امکانات از طریق هلال‌احمر تدبیر و اجرایی شد و با کمترین مشکل کار‌ها تاکنون در حال انجام است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

از باز پس گردانده شدن هواپیمای کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا اطلاعی در دست نیست

وی در خصوص شایعه باز پس گرداندن هواپیمای کمک‌های ایرانیان مقیم آمریکا نیز گفت: از چنین موصوعی اطلاعی ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز