خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی كارگران خبازی ‌های استان اصفهان:

مزد کارگران نانوایی‌ها در سال ۹۲ افزایش پیدا نکرده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۲

چكیده:‌ «دولت فعلی در رابطه با افزایش مزد كارگران نانوایی ها در سال جاری اقدامی نكرد/ کارفرمایان مدعی‌اند افزایش حقوق کارگرانشان باید در مجموع هزینه‌های تولید دیده شود و بنابراین در شرایطی كه خبازها اجازه افزایش قیمت نان را ندارند، دستمزد كارگران‌شان را نیز افزایش نمی‌دهند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران خبازی ‌های استان اصفهان از عدم افزایش مزد کارگران نانوایی‌های سراسر کشور مطابق مصوبه مزدی امسال كارگران خبر داد.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: افزایش حقوق نانوایان به افزایش قیمت نان وابسته است. کارفرمایان مدعی‌اند افزایش حقوق کارگرانشان باید در مجموع هزینه‌های تولید دیده شود و بنابراین در شرایطی كه خبازها اجازه افزایش قیمت نان را ندارند، دستمزد كارگران‌شان را نیز افزایش نمی‌دهند.

‌وی تصریح کرد: دولت در سال‌هایی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود اجازهٔ افزایش قیمت نان را نمی‌دهد تا از تاثیرات منفی‌اش جلوگیری کند و باعث ایجاد نارضایتی عمومی نشود اما در شرایطی كه تورم اقتصادی تمامی جامعه (از جمله صنف خبازها) را درگیر كرده است، حق کارگران نانوایی‌ها در سال‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با ثابت ماندن دستمزدشان بیش از همیشه ضایع می‌شود.

این قعال صنفی تصریح کرد: دولت فعلی در رابطه با افزایش مزد کارگران نانوایی‌ها در سال جاری اقدامی نکرد و دولت بعدی هم برای جلوگیری از نارضایتی مردم اقدامی انجام نمی‌دهد.

رئیس انجمن صنفی کارگران خبازی ‌های استان اصفهان در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی نانوایان بر ضایع شدن حقوقشان در سال جاری تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز