خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای کار کارخانجات مهرام:

حداقل حقوق باید زندگی شرافتمندانه خانوار كارگری را تضمین كند

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۹

وزارت کار باید در تعیین دستمزد ۹۲ مشکلات اقتصادی و سبد کالای خانواده‌های کارگران را در نظر بگیرد. در صورتی که این وزارت خانه در تعیین دستمزد منصفانه، گامی برندارد قدرت خرید این قشر از بین خواهد رفت.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانجات مهرام گفت: افزایش حقوق کارگران به ویژه برای سال آتی باید به حدی باشد كه زندگی شرافتمندانه‌ای برای یك خانوار كارگری تضمین كند.

محمدرضا رجایی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین افزود: در صورتی که حداقل حقوق کارگران از پایه‌ی یک میلیون تومان کمتر تعیین شود، قدرت خرید خانواده های کارگری نابود خواهد شد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه وزارت کار باید شرایط سخت معیشتی كارگران را درك كند، اظهار كرد: وزارت کار باید در تعیین دستمزد ۹۲ مشکلات اقتصادی و سبد کالای خانواده های کارگران را در نظر بگیرد. در صورتی که این وزارت خانه در تعیین دستمزد منصفانه، گامی برندارد قدرت خرید این قشر از بین خواهد رفت.

این فعال كارگری در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش توان خرید کارگران باید حداقل حقوق و دستمزد به طور واقعی و با در نظر گرفتن نرخ تورم افزایش پیدا کند تا کارگران بتوانند از عهده مخارج زندگی و هزینه‌های مسکن برآیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز