خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی دو تشكل كارگری برای انجام مناظره

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۲۴

در واكنش به اظهارات آرش فراز، دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگری كه در گفتگو با ایلنا با ابراز تاسف از مواضع اخیر برخی تشكل‌های كارگری، برای انجام مناظره ابراز آمادگی كرده بود، رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار كشور از شركت در این مناظره استقبال كرد.

در واكنش به اظهارات آرش فراز، دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگری كه در گفتگو با ایلنا با ابراز تاسف از مواضع اخیر برخی تشكل‌های كارگری، برای انجام مناظره ابراز آمادگی كرده بود، رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار كشور از شركت در این مناظره استقبال كرد.

اولیاء علی‌بیگی، رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار كشور در گفتگو با ایلنا ضمن ابراز تمایل برای انجام این مناظره، اظهار داشت: در قانون كار دو کانون عالی تحت عنوان کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری و یک مجمع نمایندگان کارگران وجود دارد كه نمایندگان رسمی كارگران محسوب می‌شوند. صحبت‌هایی که آرش فراز (دبیر کل مجمع عالی نمایندگان کارگری) مطرح کرده یا خطاب به تشکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار است که ما را خطاب قرار داده است و یا طرف صحبتش کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری است.

علی بیگی تصریح کرد: اگر فراز به عنوان فرد این موضوع را مطرح کرده است هر فردی آزاد است که اظهار نظر کند اما اگر به عنوان دبیر کل مجمع عالی نمایندگان این بحث را مطرح کرده است من به عنوان رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار آمادگی‌ام را برای مناظره با فراز در خبرگزاری ایلنا اعلام می‌کنم و از ایشان به خاطر باز کردن باب مذاکره و گفتگو تشکر می‌کنم و برای جامعه کارگری مفید است كه در جریان فعالیت‌های تشکل‌های کارگری قرار گیرند.

علی بیگی در ادامه گفت: اعتقاد من این است که اگر ما می‌خواهیم به دنبال مطالبات کارگری باشیم حتما باید با کاندیداهای ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس همکاری و همراهی داشته باشیم  و افرادی که می‌توانند خواسته‌ها و تمایلات جامعه کارگری را دنبال کنند حمایت کنیم. موضوع مورد بحث من این است که اگر تعریف آقای فراز از کار سیاسی حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری است، چرا مجمع کارگران از هم اكنون با کاندیداهای ریاست جمهوری وارد مذاکره شده است و اگر تعریف و موضوع مورد بحث دیگری دارد باید به صورت شفاف عنوان کند.

علی بیگی ادامه داد: در خصوص موضوع اصلاح قانون کار ۱۴ جلسه دوجانبه با کارگران و کارفرمایان برگزار شده است که رئیس شورای اسلامی کار در ۱۲ جلسه آن حضور مفید و فعال داشته است. و اگر در این خصوص دبیر مجمع عالی نمایندگان کارگری جمهوری اسلامی ایران حرف و نقدی دارد در مناظره‌ای كه برگزار خواهد شد مطرح کند و ما از پیشنهادات ایشان استقبال خواهیم کرد.

رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار اظهار داشت: تشکلات صنفی کارگری هم این حق را دارند که کاندیدا‌های انتخابات را شناسایی کند و کاندیداهایی را که بتوانند مطالبات کارگری را پیگیری کنند حمایت کنند و تشکل ما نیز همانطور که در انتخابات مجلس از کاندیداهای مورد نظر خودش حمایت کرد قطعا در انتخابات ریاست جمهوری نیز از کاندیدی که شروط حمایت از کارگران را داشته باشد حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: من در مورد انتخابات معتقدم در زمانه‌ای که ما در آن واقع شده‌ایم هر کسی به اندازه قدرتش سهم می‌برد نه به اندازه حقش، بنابرای نجامعه کارگری اگر می‌خواهد به حق واقعی‌اش برسد باید در قدرت نفوذ پیدا کند. و حضور فعال در دولت و مجلس داشته باشد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد جامعه کارگری به حق واقعی‌اش نخواهد رسید.

علی بیگی در خاتمه گفت: ‌ کانون عالی شورای اسلامی به عنوان عالیترین تشکلی که در بین کارگران نفوذ دارد زمانی که کاندیدا‌ها مشخص شدند با دو معیار مهم دست به انتخاب خواهد زد. شاخصه اول ما التزام عملی کاندیدای مورد نظر به ولایت فقیه است یعنی کسی که می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود باید خودش را سرباز رهبری و ولایت بداند و در مسیر سیاست گذاری رهبر انقلاب حرکت کند و شاخصه مهم دوم ما اشراف بر مشکلات جامعه کارگری و اراده در جهت رفع انهاست. کاندیدای که بتواند وضعیت موجود را تغییر دهد و تعهدی را ایجاد کند باید شناسایی شود و مورد حمایت جامعه کارگری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز