خبرگزاری کار ایران

عزم ملی برای كاهش خام فروشی مواد اولیه معادن

asdasd

تشكل تخصصی ذیربط باید نسبت به ارائه مدل اجرایی برای سیاستگذاری در راستای محدودیت صادرات خاك معدنی سرب و روی در دو بخش دولتی و خصوصی به تفكیك هر بخش اقدام كند.

معاون كمك های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران خواستار عزم ملی برای كاهش خام فروشی مواد اولیه معادن كشور شد.

به گزارش‌ایلنا، محمد مهدی نهاوندی در جلسه بررسی مسائل مرتبط با صنعت سرب و روی و تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست كه از سوی تشكل تخصصی مربوطه و شركت ملی سرب و روی ایران برگزار شد افزود: تأمین مواد اولیه مورد نیاز (خاك معدنی و كنسانتره اكسیده) از منابع خارجی  و تأمین ارز با نرخ دولتی كه در حال حاضر در اولویت های واردات در ردیف 6 دیده شده از دغدغه های این صنعت برای تامین مواد اولیه است.

وی از معادن انگوران و مهدی آباد به عنوان پتانسیل های بخش دولتی  برای تأمین مواد اولیه یاد كرد و ادامه داد:  با فعالسازی معدن مهدی آباد بعنوان یكی از 3 معدن بزرگ دنیا نیاز این صنعت به ماده اولیه تأمین خواهد شد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به حفظ و بهره برداری بهینه از منابع و ذخایر داخلی و صادرات آن با ارزش افزوده بالا پیشنهاد ممنوعیت صادرات مواد خام سرب و روی(خاك كربناته) توسط واحدهای دولتی و از سوی دیگر كنسانتره اكسیده سرب و روی را مطرح كرد كه مقرر شد انجمن پس از بررسی كارشناسی و ضمن بررسی ملاحظات امر و حفظ موقعیت واحدهای كوچك فعال صادراتی بخش خصوصی نسبت به ارائه پیشنهاد نرخ منطقی و اجرایی عوارض بر صادرات اقدام كند.

نهاوندی همچنین تاكید كرد: تشكل تخصصی ذیربط باید نسبت به ارائه مدل اجرایی برای سیاستگذاری در راستای محدودیت صادرات خاك معدنی سرب و روی در دو بخش دولتی و خصوصی به تفكیك هر بخش اقدام كند.

در پایان این جلسه نیز پس از ارائه پیشنهادات كارشناسی انجمن،  مقرر شد موضوع تهاتر خاك و شمش با معدن انگوران با حفظ منافع طرفین طی جلسه ای مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز