خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از سردخانه 6 هزار تنی و خط بسته‌بندی 8 هزار تنی خرما

کد خبر : ۷۱۴۵۸

ایدرو انتظار دارد پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، منابع صرف شده به این سازمان بازگردد تا دوباره در سرمایه‌گذاری‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

سردخانه 6 هزار تنی و خط بسته‌بندی 8 هزار تنی خرما با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مجتمع بافت بلوچ سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم بازدید و بهره برداری از این طرح با بیان اینکه این سازمان از ابتدا متولی ایجاد کارخانه در مناطق مختلف کشور بوده و همچنان در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌کند، اظهارداشت: بر این اساس تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی بافت بلوچ هزینه شده است.

وی افزود: با این روند، ایدرو انتظار دارد پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، منابع صرف شده به این سازمان بازگردد تا دوباره در سرمایه‌گذاری‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

شافعی با تاکید بر اینکه این مجموعه همچنان نیاز به سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون 5.1 میلیون متر مربع زمین در اختیار این مجموعه قرار دارد که می‌توان با فروش بخشی از زمین مازاد این مجموعه، سرمایه‌گذاری‌ها را تکمیل کرد.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به استعداد منطقه در بخش محصول خرما اظهار کرد: با توجه به این توانمندی باید فعالیت و سرمایه‌گذاری‌های موازی در این بخش انجام شده و صادرات خرما به کشورهای اسلامی در برنامه این شرکت پیش‌بینی شود.

شافعی ادامه داد: هموطنان بلوچ باید به این مجموعه به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کنند چرا که افزایش سطح فنی و صنعتی این منطقه از اهداف مقدس ایجاد این مجموعه صنعتی بوده است. وی افزود: با توسعه این مجموعه باید ضمن ایجاد سرمایه و ثروت برای مردم منطقه و ارتقای ثروت ملی و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق، از سرمایه‌ها حفظ و حراست کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطالعات لازم برای تکمیل وضع موجود بخش نساجی و خرمای این مجموعه صنعتی را از برنامه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان و تصریح کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های این مجموعه و نیز تربیت نیروی انسانی با كمك سازمان گسترش و همیاری همه مسئولان منطقه، انجام خواهد شد.

شافعی گفت: دولت موظف است از محل منابع واگذاری‌ها به بخش غیردولتی برای اصلاح ساختار فنی، صنعتی و مالی این مجموعه هزینه کند که این هزینه‌ها از محل بند های 6،5 و 8 اعتبارات ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست های كلی اصل ۴۴ قانون اساسی قابل انجام است.

وی همچنین با اشاره به درخواست نمایندگان محترم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای سرمایه گذاری در منطقه اظهار کرد: این نمایندگان خواستار کمک به اجرایی شدن طرح سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موسوم به ۳۰۰ نقطه ۳۰۰ طرح شدند، چرا که بخش غیر دولتی در مناطقی نظیر سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری نکرده و به همین دلیل انجام چنین سرمایه‌گذاری‌هایی در این مناطق از واجبات است. منابع مورد نیاز این طرح سه میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، کارخانه بافت بلوچ که از سال ۵۳ در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده بود در سال ۸۷ بر اثر آتش‌سوزی نیاز به نوسازی و تکمیل بخش رنگرزی داشت که در همین راستا طرح موازی برای فرآوری و بسته‌بندی خرما همراه با عملیات نوسازی جمعا با سرمایه‌گذاری 240 میلیارد ریال در این مجتمع انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز