خبرگزاری کار ایران

صافدل در گفتگو با ایلنا:

صادرات غیر نفتی تا سال 94 از مرز 80 میلیارد دلار عبور می كند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۸۱

در حوزه مدیریت واردات تمركز ما بر جلوگیری از خروج ارز مرجع، مواد خام وارد شده و جلوگیری از واردات كالاهای مشابه داخلی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیر نفتی تا سال 94 از مرز 80 میلیارد دلار عبور می‌كند.
حمید صافدل در گفتگو با ایلنا با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: هم اكنون صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران روال عادی خود را طی می كند و در سال 94 از مرز 80 میلیارد دلار عبور خواهد كرد.
وی با بیان اینكه برخی از مشكلات و محدودیت ها باعث عزم بیشتر برای خوداتكایی و استقلال كشور شده است خاطر نشان كرد: امروز توان كشور بیش از پیش در مسیر صادرات قرار گرفته است.
صافدل همچنین به افزایش 30 درصدی ارزش صادرات غیر نفتی در 11 ماهه امسال اشاره كرد و افزود: تجارت خارجی كشور فصل جدیدی را آغاز كرده كه در آن هم محدودیت هم فشار  و هم اتكا وجود دارد كه با توان و استعداد داخلی به توسعه اقتصادی خواهد رسید.
وی به مدیریت واردات در شرایط حاضر اشاره كرد و افزود: در حوزه مدیریت واردات تمركز ما بر جلوگیری از خروج ارز مرجع، مواد خام وارد شده و جلوگیری از واردات كالاهای مشابه داخلی است.
معاون وزیر در توسعه روابط اقتصادی گفت: صادرات غیر نفتی ما در برنامه اول یازده و هفت دهم میلیارد دلار در  برنامه دوم 15 میلیارد دلار در برنامه سوم 26 میلیارد دلار و در برنامه چهارم 79 میلیارد دلار بود كه صادرات غیر نفتی در برنامه چهارم با رشد 149 درصدی همراه بوده است.
صافدل در خاتمه اظهار امیدواری كرد كه سال آینده آغاز فصل جدیدی از موفقیت ها برای نظام و مردم باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز