خبرگزاری کار ایران

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران در گفت وگو با ایلنا:

تهاتر با دو كشور در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۱

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینكه هم اكنون تهاتر با دو كشور آغاز شده است گفت: به تازگی برخی از کالاها با روش تهاتر وارد کشور شده است.

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران از تهاتر با دو كشور خبر داد و گفت: تهاتر با سایر كشورها نیز به زودی آغاز می شود.

كیومرث فتح اله كرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه شرایط تجاری كشور شرایط ویژه ای است، اظهار داشت: باید از همه ابزارهای لازم برای توسعه تجارت بهره برد كه این ابزارها می تواند اعتبارات اسنادی یا تهاتر باشد.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر تهاتر یكی از روش هایی است كه در دستور كار قرار گرفته و ستادی در وزارتخانه صنعت معدن و تجارت در خصوص کمیته تهاتر شکل گرفته است كه با كشورهایی كه با ایران مراوده تجاری دارند از قبیل تركیه، روسیه، هندوستان و.. انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اكنون لیست كالاهای صادراتی و وارداتی و تراز تجاری آنها مشخص شده و جلسات هماهنگی برای اعزام هیات های تجاری بخش خصوصی در حال انجام است.

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینكه هم اكنون تهاتر با دو كشور آغاز شده است، گفت: به تازگی برخی از کالاها با روش تهاتر وارد کشور شده است.

به گزارش ایلنا، طی چند روز گذشته كه تهاتر نفت با كالا آغاز شده است، دولت اروگوئه گفته است به جای پول نفت به ایران برنج می‌دهد.در همین حال یك شرکت نفتی از خریداران نفت ایران هم اعلام کرده که به جای بدهی تهران، غلات تحویل می دهد.

یك شرکت هلندی- بریتانیایی مدعی شده است برای پرداخت بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران ممکن است به این کشور غله تحویل دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز