خبرگزاری کار ایران

پیشرفت 50درصدی طرح کک سازی طبس

کد خبر : ۴۸۶۹۷

ویژگی دیگر تکنولوژی مذکور، استفاده از زغال سنگ حرارتی و نیم کک شونده در ترکیب مواد اولیه همراه با زغال سنگ کک شو و تولید کک با خواص مکانیکی و شیمیایی بهتر از تکنولوژی های مرسوم است.

مدیر عامل شرکت کک طبس گفت: میزان پیشرفت طرح کک سازی طبس به بیش از 50 درصد رسید.

به گزارش ایلنا، حمید رضا شکیبی افزود: طرح کک سازی طبس در بخش خارجی 80 درصد و در بخش داخلی 50 درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: ظرفیت این طرح، در فاز نخست 450 هزار تن کک متالورژی و تولید 32 مگاوات برق بوده و در فاز بعدی به یک میلیون و 200 هزار تن کک متالورژی و نیز تولید 96 مگاوات برق خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کک طبس درباره تکنولوژی به کار رفته در طرح کک سازی طبس، گفت: این نوع تکنولوژی که بازیافت حرارتی است، به عنوان تکنولوژی برتر از سال 2000 میلادی مطرح بوده و دارای مجوز سازمان های بین المللی محیط زیست است. اکنون نیز تنها تکنولوژی مورد تایید دولت های اروپایی، آمریکایی و چین برای احداث واحدهای جدید شمرده می شود.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر تکنولوژی مذکور، استفاده از زغال سنگ حرارتی و نیم کک شونده در ترکیب مواد اولیه همراه با زغال سنگ کک شو و تولید کک با خواص مکانیکی و شیمیایی بهتر از تکنولوژی های مرسوم است.

مدیر عامل شرکت کک طبس، میزان اشتغال مستقیم این کارخانه را در فاز نخست 250 نفر و در فاز دوم 400 نفر اعلام و تصریح کرد: طبق آخرین برآوردها، میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی این طرح در فاز 1 (خط تولید کک) به ترتیب 40 میلیون یورو و 600 میلیارد ریال است.

به گفته وی، کاربرد کک متالورژی برای مصرف در صنایع فولاد، فروآلیاژ و غیره است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز