خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت وگو با ایلنا:

مبلغ عیدانه دولت كافی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۲۰

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینكه در كشورهای دیگری نظیر امریكا، كانادا و آلمان هم دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه كمك می كند افزود: دولت موظف است از مردم حمایت كند چرا كه دولت درامد خود را از خزانه ملت تامین می كند.

گرانی امسال قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست  به طوری كه اقشار آسیب پذیر و دهك های 5 به بعد در فشار هستند.

مسعود دانشمندعضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه حفظ قدرت خرید مردم از وظایف دولت است، اظهار داشت: مبلغ عیدانه دولت و مجلس به ۶۰ میلیون ایرانی بسیار اندك است و  عیدانه  ۷۰ هزار تومانی به ازای هر نفر و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۹۰ هزار تومان بسیار پایین است.

وی افزود:دولت باید حداقل برای جبران قیمت ها باید 200 هزار تومان به مردم پرداخت كند.

دانشمند با بیان اینكه قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و بازار دچار افت و ركود شدیدی شده است،تصریح كرد: این مبلغ در حقیقت پرداخت جبران بخشی از كاهش خرید مردم است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینكه در كشورهای دیگری نظیر امریكا، كانادا و آلمان هم دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه كمك می كند، افزود: دولت موظف است از مردم حمایت كند چرا كه دولت درامد خود را از خزانه ملت تامین می كند.

وی خاطر نشان كرد: حفظ قدرت خرید مردم از وظایف دولت است و بازار سنتی شب عید برای مردم دارای اهمیت است.

دانشمند اظهار داشت: زمانی كه پول باشد و جنس نباشد باعث قحطی می شود؛درمقابل  زمانی كه جنس باشد اما پول نباشد  ركود اقتصادی بوجود می آید‏، این موضوع باعث مشكلات فراوانی در چرخه اقتصادی خواهد شد.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز