خبرگزاری کار ایران

برای اندازه گیری شاخص های بهره وری؛

خلاءهای آماری در فعالیت‌های صنفی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۸۷

خلاءهای آماری زیادی برای اندازه گیری شاخص‌های بهره وری در فعالیت‌های صنفی وجود دارد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های ایران گفت: خلاءهای آماری زیادی برای اندازه گیری شاخص‌های بهره وری در فعالیت‌های صنفی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی فتح اله در مراسم اختتامیه طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز در ماده ۵ قانونن برنامه چهارم توسعه و در ماده۷۹ قانون برنامه پنجم توسعه به ارتقا بهره وری و افزایش سهم آن در رشد اقتصادی توجه جدی شده است.

وی با بیان اینکه خلاءهای آماری زیادی برای اندازه گیری و تحلیل شاخص‌های بهره وری در فعالیت‌های صنفی و بازرگانی وجود دارد افزود: با اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی و اندازه گیری و تحلیل شاخص‌های بهره وری خلاء‌های آماری از بین خواهد رفت.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح یاد شده سبب ارائه گزارش عملکرد از میزان تحقق اهداف رشد بهره وری در برنامه چهارم توسعه با تاکید بر بخش بازرگانی و اندازه گیری و تحلیل شاخص‌های بهره وری می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح آمارگیری و واحدهای صنفی و بازرگانی می‌توان در جهت اندازه گیری و تحلیل شاخص‌های بهره بری در کشور اقدامات موثری را انجام داد.

فتح اله تصریح کرد: برنامه‌های بهبود بهره وری باید به گونه تدوین شود و سهم بهره وری در تامین رشد تولید با اندازه گیری مستمر شاخص‌های بهره وری افزایش یابد.

وی اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی را سبب اندازه گیری شاخص‌های بهره وری نیروی کار، سرمایه، انرری و گریه به تفیکیک ۳۴ فعالیت صنفی و بازرگانی در سطوح ملی و استانی و اندازه گیری شاخص‌های بهره وری سرمایه انسانی، فناوری و مدیریتی عنوان کرد.

فتح اله با بیان اینکه اندازه گیری سهم هر یک از عوامل نیروی کار سرمایه و انرزی در سطوح ملی و استانی سبب کاهش قیمت تمام شده کالا‌ها و خدمات می‌شود افزود: اجرای طرح‌های یاد شده سبب توسه اشتغال در بخش بازرگانی، ارائه تصویری دقیق‌تر از عملکرد بخش بازرگانی و توسعه این بخش می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح در تمام واحدهای صنفی، شرکت‌های صادراتی و وارداتی، تعاونی‌های مصرف، شرکت‌های پخش کالا وفروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای قابل اجرا است

وی تصریح کرد: موسسه مطالعات و پ‍‍ژوهش‌های بازرگانی برای اجر‌ای این طرح اقدام تدوین مستندات لازم برای برگزاری مناقصه، اخذ مصوبات قانونی برای اجرا و سازماندهی اجرای طرح در تهران و استان‌ها کرده است.

وی در خاتمه بر اجرای طرح آمارگیری از واحدهای صنفی و بازرگانی به صورت مستمر و سالانه برای ارائه تحلیل روند‌ها برطرف شدن نارسایی بانک‌های اطلاعاتی موجود و بهینه سازی مدل‌های جمع آوری داه‌ها در فعالیت‌های صنفی و بازرگانی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز