خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در گفت‌و‌گو با ایلنا خواستار شد؛

دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی بار جدیدی بر دوش تولید نگذارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۷

با وجود اینکه نقدینگی در اقتصاد ایران به صورت جهشی و انبساطی افزایش یافته اما این نقدینگی در بخش تولید حالت انقباضی به خود گرفته است/ تا زمانی که این تعهدات اجرایی نشود نمی‌توان فاز دوم هدفمندی را عملیاتی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ضمن هشدار به كاهش نقدینگی در تولید، خواستار كاهش فشار مضاعف  بر دوش تولید شد.

محمد نهاوندیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به كاهش نقدینگی در بخش تولید در مقابل افزایش نقدینگی در اقتصاد گفت: با وجود اینکه نقدینگی در اقتصاد ایران به صورت جهشی و انبساطی افزایش یافته اما این نقدینگی در بخش تولید حالت انقباضی یافته است.

عضو شورای عالی پول و اعتبار، با تأکید بر اینکه باید در ادامه مسیر و در راستای چشم انداز توسعه، تولید مقدم بر سایر مؤلفه‌های دیگر مدنظر قرار داده شود، به طرح  اجرای فاز دوم هدفمندی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید فاز دوم را  آغاز کنیم در حالی که تعهدات به بخش تولید در فاز اول عملیاتی نشده است.

به گفته وی، افزایش نیاز به نقدینگی در تولید که با جهش نرخ ارز تشدید شده، واحدهای تولیدی را با مشکل مضاعف مواجه كرده است.

او ادامه داد: یکی از ملاحظات بسیار جدی برای ادامه مسیر  هدفمندی یارانه ها عبرت از گذشته است، بر این اساس به جای نگاه مصرف گرا، در فاز اول نگاه تولید گرا را مقدم بدانیم و فاز دوم را زمانی آغاز کنیم که فاز اول به پایان رسیده باشد.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: تا زمانی که این تعهدات اجرایی نشود، نمی‌توان در مورد فاز دوم هدفمندی را عملیاتی کرد.

وی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر افزایش سه برابری نرخ سوخت برای واحد‌های تولیدی، گفت: حداقل خواهش ما از دولت  این است که در این شرایط که تولید تحت فشارهای متعددی است و در سالی که حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، بار جدیدی بر دوش بخش تولیدگذاشته نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز