خبرگزاری کار ایران

صنعت روشنایی های کم مصرف بومی شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۴۱

با توجه به تلاطمات نرخ ارز تولید این محصولات در داخل كشور با وجود كیفیت برتر حتی نسبت به قیمت محصولات بی كیفیت چینی نیز قابل رقابت و به صرفه است.

 در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و به دست توانمند صنعتگران ایرانی، صنعت روشنایی‌های كم مصرف دیودی(LED) بومی شد.
به گزارش ایلنا، محمد صاحبی عضو انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران، با اعلام این خبر، دلیل موفقیت در دستیابی به این تكنولوژی را اعتماد به دانش و تجربه بالای نیروهای متخصص داخلی و كیفیت بالا و رعایت استانداردهای بین المللی عنوان کرد.
وی ادامه داد: محققان این شركت از دو سال پیش در راستای ارتقاء سطح كیفی و ایمنی این محصولات، به عنوان عضو كمیته فنی استاندارد لامپ های كم مصرف و با همكاری سازمان بهره‌وری انرژی(سابا) برای تدوین پیش نویس استاندارد محصولات روشنایی LED همگام با استانداردهای جهانی و بین المللی اقدام کرده است.
به گفته صاحبی، لامپ‌های كم مصرف LED علاوه بر آنكه همانند لامپ‌ها كم مصرف یك پنجم لامپ های رشته ای برای تولید روشنایی مشابه برق مصرف می كند از عمر بسیار بالاتری هم برخوردار است كه توسط شركت های تولیدكننده معتبر گارانتی و ضمانت می شود.
وی افزود: با توجه به تلاطمات نرخ ارز تولید این محصولات در داخل كشور با وجود كیفیت برتر حتی نسبت به قیمت محصولات بی كیفیت چینی نیز قابل رقابت و به صرفه است.
عضو انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران اضافه کرد: به منظور پاسخ گویی روز افزون نیاز داخلی به این محصولات، شركت سهندآوای یاران در نظر دارد در كنار تولید فعلی، نخستین كارخانه تخصصی لامپ های كم مصرف دیودی(LED) ایران را در سال آینده و در یكی از شهرك های صنعتی نزدیك تهران به بهره برداری رساند.
براساس این گزارش، نخستین تولیدكننده انواع لامپ های كم مصرف از سال 1374 موفق به اخذ تكنولوژی طراحی و ساخت مدارات الكترونیكی لامپ های جدید كم مصرف دیودی(LED) شده است.
با بومی شدن تکنولوژی این تولیدات و در نتیجه کاهش قیمت محصولات روشناییLED، می توان شاهد کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی برق در کشور باشیم بطوریکه پیش تر رویكرد و همكاری مثبت شركت های معتبر تولیدكننده داخلی و وزارت نیرو در معرفی و تبلیغات رسانه ای برای ایجاد فرهنگ استفاده از لامپ های كم مصرف به جای لامپ های رشته ای و حتی توزیع خانه به خانه میلیون ها عدد از این محصولات در سال های گذشته موجب صرفه جویی مالی ارزی و ریالی بسیار زیادی با جلوگیری از ساخت بی مورد نیروگاه های برق و حتی ایجاد توان صادراتی این كالاهای استراتژیك شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز