خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

چهار طرح از 7 طرح فولادی مهر ماندگار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۵

31 طرح دولتی در حوزه معدن برای مهر ماندگار تدوین شده است كه رقمی به ارزش 900 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 508 میلیون یورو تسهیلات ارزی سرمایه نیاز دارد و با پایان یافتن این طرح ها بیش از 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چهار طرح از 7 طرح فولادی مهر ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا شجاعی در نشستی كه امروز در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: برای افزایش در پایداری طول عمر بنگاههای تولیدی 8 دستورالعمل در حلقه های مختلف  تبدیل به یك زنجیره سرمایه گذاری شده است. این دستورالعمل حاصل ادغام چندین دستورالعمل سرمایه‌گذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: دستورالعمل جدید سرمایه‌گذاری از مرحله‌ی صدور جواز تاسیس تا صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی را شامل می‌شود.

وی افزود: 31 طرح دولتی در حوزه معدن برای مهر ماندگار تدوین شده است كه رقمی به ارزش 900 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 508 میلیون یورو تسهیلات ارزی سرمایه نیاز دارد و با پایان یافتن این طرح ها بیش از 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

شجاعی تصریح كرد: تاكنون 35 هزار و 616 میلیارد ریال سرمایه گذاری محقق شده كه بیشتر آن توسط بخش خصوصی بوده است.

وی خاطر نشان كرد: در این راستا از 7 طرح فولادی 4 طرح فولاد قائنات در خراسان، فولاد شادگان در خوزستان، فولاد نیریز در فارس و فولاد سفید دشت جزء مهر ماندگار محسوب شدند.

شجاعی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح انتزاع وظایف کشاورزی در مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است که اجرای این طرح در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست و باعث ایجاد پیچیدگی در حوزه کشاورزی می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح به فضای بهتری نیاز دارد و ما اجرای آن را در شرایط کنونی به صلاح نمی‌دانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز