خبرگزاری کار ایران

رحیمی در دهمین همایش بین المللی سواحل:

بنادر کشور باید به تأمین کننده سوخت کشتی‌های اقیانوس پیما تبدیل شوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۱

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران موقعیت ممتازی در اتصال ترانزیت جهانی دارد، گفت: بنادر کشور باید به بنادر هاب منطقه‌ای و تأمین کننده اصلی سوخت کشتی‌های اقیانوس پیما تبدیل شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران موقعیت ممتازی در اتصال ترانزیت جهانی دارد، گفت: بنادر کشور باید به بنادر هاب منطقه‌ای و تأمین کننده اصلی سوخت کشتی‌های اقیانوس پیما تبدیل شوند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی در دهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: برگزاری این همایش منجر به رابطه پایدار میان اصحاب اندیشه خواهد شد.

رحیمی دریای را را حلقه اتصال کشور‌ها دانست و ادامه داد: بهره برداری از این امکان مسوولیت ما است. در زمینه دریایی و بندری باید به سمت بهره برداری بیشتر برویم چراکه دریا و سواحل نماد توسعه است.

وی اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی اولویت مهمی است و همه باید به آن کمک کنند. طی سال‌های گذشته از انقلاب، جنگ تحمیلی اجازه نداد توسعه بنادر به خوبی انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه باید دریامحور باشد. به همین دلیل دولت جلسات زیادی در این رابطه داشته است. در این راه قرار است امسال ۴۰ بندر کوچک به بهره برداری برسد. برای توسعه بیشتر دریایی و بندری باید بخش خصوصی به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشد و وارد حوزه دریایی شوند.

رحیمی گفت: ۶۰ هزار کشتی از منطقه عبور می‌کند که باید سوختشان را ما بدهیم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به احداث ۶۰ بندر کوچک چند منظوره توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دو سال گذشته، گفت: تا پایان امسال نیز ۴۰ بندر دیگر در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

رحیمی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن سواحل گسترده در خلیج فارس، دریای عمان وهمچنین دریای خزر در شمال کشور از موقعیت جغرافیایی و قابلیت ترانزیتی بالایی برخوردار است.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: ظرفیت ترانزیتی کشور که هم اینک سالیانه حدود ۲۰ میلیون تن است، باید به ۵۰ میلیون تن افزایش یابد.

وی اظهارداشت: در همین حال با توجه به اینکه دریا‌ها و سواحل به عنوان حلقه اتصال و پیوند کشور‌ها به شمار می‌روند و جمهوری اسلامی ایران نیز دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی است، باید با بهره گیری از این نعمت عظیم الهی در جهت توسعه دریا محور بکوشیم.

رحیمی در ادامه توسعه گردشگری، سوخت رسانی به کشتی‌ها در بخش توسعه دریا محور و فعالیت‌های صنعتی مربوط به صنایع دریایی را از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی گفت: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و جایگاه و نقش ایران در منطقه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع و متولی حمل و نقل دریایی باید نسبت به توسعه و تجهیز بیشتر بنادر تجاری کشور اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت‌های نهم و دهم در زمینه توسعه سواحل و بنادر، خاطرنشان کرد: به رغم توجه دولت در زمینه توسعه سواحل و بنادر هنوز کارهای انجام نشده زیادی برای توسعه این بخش پیش رو داریم.

وی، برگزاری این همایش علمی و تخصصی که بیانگر ایجاد ارتباط پایدار و مستحکم بین المللی و تبادل علم و دانش و تجربه میان صاحبان اندیشه را یکی از اقدامات موثر و سازنده سازمان بنادر و دریانوردی دانست.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه اظهارداشت: باید در راستای پیشرفت سواحل و سازه‌های دریایی در سطح نوین، تقویت‌های لازم انجام شود.

گفتنی است صبح امروز همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، اعضاء هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مهمانان داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز