خبرگزاری کار ایران

نایب رییس هیات مدیره انجمن فولاد:

بانك مركزی هر چه زودتر تكلیف فولاد سازان را روشن كند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۶

در حال حاضر شركت ها اسناد مواد اولیه شان كه با ارز 1226 تومان خریداری و حمل شده در بانك مانده و به دلیل نداشتن ارز كافی اتاق ارزی نمی توانند اسنادشان را از بانك های داخلی دریافت كنند.

نایب رییس هیات مدیره انجمن فولاد ایران خواستار روشن شدن تكلیف فولاد سازان از سوی بانك مركزی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رضا طاهری زاده اظهار داشت: در این شرایط مسئولین نباید با وضع قوانین جدید به خود تحریمی دست بزنند.

وی افزود: در حال حاضر شركت ها اسناد مواد اولیه شان كه با ارز 1226 تومان خریداری و حمل شده در بانك مانده و به دلیل نداشتن ارز كافی اتاق ارزی نمی توانند اسنادشان را از بانك های داخلی دریافت كنند.

طاهری زاده تصریح كرد: همچنین پرداخت بدهی های بانكی در خصوص مواد اولیه كه با ارز 900 تومان و 1226 تومان امروز سر رسید شده نیز برای تولیدكنندگان مشكلات عدیده ای بوجود آورده چرا كه بانك ها ارز كافی در اختیار ندارند و پرداخت بدهی های ماشین آلات نیز امروز به سر رسید رسیده و نداشتن ارز در كشور و بانك مركزی باعث بوجود آمدن مشكلات برای كارخانجات شده است.

وی خاطر نشان كرد: با ممنوعیت صادرات فولاد ما نه تنها مشتریان خارجی خود را از دست می دهیم بلكه بازگشتن به روال قبل هم بعید به نظر می رسد و كلیه تعهدات جذب 12 هزار میلیارد دلاری صادرات از بخش فولاد زیر سوال می رود چرا كه عملا صادرات ما به صفر می رسد.

وی با بیان اینكه چرا یك شبه تصمیمات عجولانه ممنوعیت ها گرفته می شود گفت: وزارت صنایع باید نظر بخش خصوصی را جویا شود تا بخش خصوصی متضرر نشود این در حالی است كه كلیه تولیدات فولاد در كشور توسط بخش خصوصی انجام می شود و امروز می بینیم كه طرح های 8 گانه دولتی خوابیده است.

حمیدرضا طاهری‌زاده اظهار داشت: از مسئولان وزارت صنعت می‌خواهیم، تا همان طور که صنعت فولاد به وعده خود برای تولید 17 میلیون تن عمل کرد، آنها نیز در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از ما نظرخواهی کنند.

وی با اشاره به روند کند اجرای طرح‌های دولتی فولاد، گفت: دولت برای اجرای هر کدام از 8 طرح فولادی برآورد 200 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری را داشت و در مجموع برای 7 طرح فولادی که هنوز به بخش خصوصی واگذار نشده‌اند، 1400 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است.

طاهری‌زاده تأکید کرد: در صورت راه‌اندازی این طرح‌ها نیازی به واردات شمش فولاد و ارز‌بری نخواهیم داشت.

وی با اشاره به رشد 73 درصدی صادرات تیرآهن طی نیمه اول سال جاری، گفت: در این مدت صادرات میلگرد 27 درصد، ورق فولادی 55 درصد و برخی اقلام فولادی تا 100 درصد افزایش یافته است.

به گفته طاهری‌زاده، صادرات محصولات فولادی به طور متوسط 58 درصد رشد داشته است.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد افزود: هم اکنون که صادرات متوقف شده است، باید به این فکر کرد که آمار صادرات فولاد ظرف ماه‌های آتی به صفر می‌رسد، در حالی که یکی از هدف‌گذاری‌های وزارت صنعت ارتقاء صادرات غیرنفتی کشور و ارزآوری بوده است.

وی در خاتمه گفت: از بانك مركزی می خواهیم تا تكلیف فولادسازان كشور را روشن كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز