خبرگزاری کار ایران

مدیر كل دفتر بهبود، كیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در پاسخ به ایلنا:

سرانه مصرف آبزیان در كشور 9 كیلو گرم است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۷

وی ادامه داد: سرانه مصرف جهانی آبزیان هم اكنون بیش از 16 كیلوگرم است و در ایران این میزان حدود 9 كیلو گرم است كه با اختلاف بیش از 7 كیلو گرم روبرو است.

مدیر كل دفتر بهبود، كیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: سرانه مصرف آبزیان در كشور 7 كیلوگرم كمتر از سایر كشورهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی گلشاهی در نشست خبری كه صبح امروز به منظور معرفی نخستین جشنواره میگو در قشم   برگزار شد اظهار داشت: سازمان شیلات طی  5 سال گذشته به نقطه ثباتی در تولید میگو رسیده است‏، در سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار تن میگو در کشور تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 هزار تن افزایش داشته است.
وی با بیان اینكه در سال گذشته تولیدات محصولات آبزی 8 هزار تن بوده است افزود: طی 5 سال گذشته حدود 95 درصد از محصولات آبزی به اتحادیه اروپا صادر می شد كه در پی تحریم ها سهم اروپا كمتر از 10 درصد شده است.
گلشاهی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان سرانه مصرف میگو در كشور تصریح كرد: در گذشته سرانه مصرف میگو در كشور زیر 100 گرم بود كه هم اكنون به 400 گرم رسیده است اما  كافی نیست.
وی ادامه داد: سرانه مصرف جهانی هم اكنون بیش از 16 كیلوگرم است و در ایران این میزان حدود 9 كیلو گرم است كه با اختلاف بیش از 7 كیلو گرم روبرو است.
وی در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص آمار صادرات و تولید میگو در سال گذشته گفت: تولید میگو در سال 90 حدود 8 هزار و 26 تن بوده كه از این میزان 4 هزار و 150 تن صادر شده است و تا پایان سال 91 این میزان  به 10 هزار و 500 تن خواهد رسید.
مدیر كل دفتر بهبود، كیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان افزود: مجموع صادرات در 6 ماهه اول سال رقمی به ارزش 90 میلیون دلار بوده كه نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد نشان می دهد.
گلشاهی با اشاره به میزان صادرات میگو در کشور گفت: صادرات میگو در سال 90، 4150 تن به ارزش تقریبی 20 میلیون دلار و در 6 ماهه سال جاری این رقم به 30 میلیون دلار و میزان صادرات آن حدود 8 هزار تن بوده است.
گلشاهی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که تولید کنندگان و پرورش دهندگان میگو در 5 استان کشور داشته اند سازمان شیلات با حمایت و پشتیبانی توانسته است سطح تولیدات را بعد از ثبات تولید و تامین نیاز مصرف داخل کشور، مقدار قابل توجهی میگو نیز به کشورهای مختلف صادر کند.
وی گفت: در حال حاضر ایران به کشورهایی مانند لبنان، ترکیه، عراق، امارات، کویت، مصر، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا میگو صادر می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز