خبرگزاری کار ایران

پیشرفت 63 درصدی پروژه فنس کشی سایت صنعتی آبادان در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۱

سایت صنعتی آبادان با مساحت 5000 هکتار در قسمت شرقی رودخانه کارون قرار گرفته که پروژه فنس کشی 400 هکتار آن به منظور ارتقاء وضعیت ایمنی و استقرار گمرک جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری آغاز گردیده است و تا انتهای امسال پایان خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از پیشرفت 63 درصدی پروژه فنس کشی و احداث جاده سایت صنعتی آبادان در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، رئیسی با اعلام این خبر،گفت: سایت صنعتی آبادان با مساحت 5000 هکتار در قسمت شرقی رودخانه کارون قرار گرفته که پروژه فنس کشی 400 هکتار آن به منظور ارتقاء وضعیت ایمنی و استقرار گمرک جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری آغاز گردیده است و تا انتهای امسال پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به انجام مذاكرات، مكاتبات و هماهنگی های لازم در خصوص استقرار گمرك در سایت صنعتی آبادان تصریح كرد: به منظور تامین نیازهای گمرك جهت استقرار در این سایت صنعتی اقداماتی از قبیل فنس كشی و دیوار كشی به طول 11 كیلومتر از سوی این سازمان در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان كرد: در همین راستا به منظور تامین شرایط فعالیت گمرك در سایت صنعتی آبادان این سازمان اقدام به احداث جاده حراستی به طول 11 کیلومتركرده است.

رئیسی ارزش ریالی پروژه فنس کشی و احداث جاده حراستی را 60 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار داشت: پس از پایان این پروژه گمرك كشور در ورودی ها و خروجی های سایت صنعتی آبادان مستقر می شود كه با این اقدام كلیه واحد های صنعتی واقع محدوده در این سایت می توانند با هدف صادرات از مزایای منطقه آزاد اروند از قبیل واردات مواد اولیه و تجهیزات بدون پرداخت عوارض گمركی اقدام نمایند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به وجود پتانسیل ها و شرایط مساعد در منطقه آزاد اروند و همچنین با شروع به كار گمرك کشور در سایت صنعتی آبادان زمینه ای مناسب برای فعالیت اقتصادی با هدف صادرات فراهم خواهد شد.

رئیسی در خصوص واحد های صنعتی فعال و همچنین میزان سرمایه گذاری انجام شده در سایت صنعتی آبادان گفت: از مساحت 5000 هکتاری این سایت، شهرک صنعتی آبادان 400 هکتار و 3900 هکتار را بقیه اراضی تشکیل می دهد، در حال حاضر 47 واحد تولیدی فعال در این سایت مشغول به کار بوده و میزان سرمایه گذاری انجام شده در این سایت مبلغ 270 میلیارد تومان می باشد و 1390 نفر طبق گزارش تهیه شده از لیست بیمه های واحدهای فعال در این سایت مشغول به کار می باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز