خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان از سمت سخنگویی شورای گفتگو كناره گیری كرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۷۷

آغاز مجدد فعالیت شورای گفتگو یک اقدام مقطعی نیست بلکه این فعالیت مجدد یک نهادسازی برای مهندسی در اقتصاد کشور و ایجاد تعامل بهتر بخش خصوصی و تعاونی با دولت در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است.

در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید، محمد نهاوندیان از سمت سخنگویی در این شورا کناره گیری کرد و غلامحسین شافعی به این سمت گمارده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی ایران که سمت دبیری و سخنگویی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده داشت، به دلیل مشغله کاری این سمت را به غلامحسین شافعی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران واگذار كرد.

بنا بر این گزارش، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رییس جمهور صبح امروز در نشست مشترك دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: آغاز مجدد فعالیت شورای گفتگو یک اقدام مقطعی نیست بلکه این فعالیت مجدد یک نهادسازی برای مهندسی در اقتصاد کشور و ایجاد تعامل بهتر بخش خصوصی و تعاونی با دولت در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است.

نهاوندیان افزود: براساس اذعان نمایندگان قوای سه گانه بهترین مزیت جلسات شورای گفتگو رفع مشکلات و ناهماهنگی‌های این قوا بوده است.

وی گفت: در جلسات سابق شورای گفتگو هیچگاه به این میزان از نمایندگان دولت در جلسات حضور نداشتند و در دوره قبل به غیر از وزیر اقتصاد که رئیس شورا بود سایر وزرا در این جلسات به این نحو شرکت نمی‌کردند.

نهاوندیان تصریح کرد: پس‌ از طرح پیش‌نویس قانون بهبود فضای کسب و کار با اتخاذ یک تصمیم سیاسی از حضور وزرا در این جلسات جلوگیری شد و صرفاً معاونین برخی وزرا در این جلسات شرکت می‌کردند ولی کم‌کم حضور معاونین وزرا در جلسات شورای گفتگو منتفی و این جلسات تعطیل شد اما نمایندگان مجلس و قوه قضائیه به صورت مستمر حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور حمایت کامل خود را از راه‌اندازی شورای گفتگو در تمامی استانها اعلام کرد و به طور قطع یکی از نامه‌های این دولت اجرای کامل قانون اصل 44 و بهبود فضای کسب و کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز