خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فر آوری و توسعه بازار آبزیان در گفتگو با ایلنا؛

مصرف داخلی میگو ۹ برابر شده است/اعلام قیمت انواع میگو

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۷۸

در گذشته به دلیل بزرگ بودن بسته‌ها مردم قدرت خرید آن‌ها را نداشتند اما در حال حاضر میگو پاک شده در بسته بندی‌های ۲۰۰ گرمی تا یک کیلو گرمی عرضه می‌شود که هم مصرف آن ساده‌تر است و هم قیمت خرید آن برای مصرف کنندگان مناسب‌تر است.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: مصرف میگو که در سال گذشته ۵ درصد تولید بود، امسال ۹ برابر شده است.
عیسی گلشاهی مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن ذایقه مصرف کننده داخلی توانسته‌ایم میزان مصرف داخلی را افزایش دهیم، اظهار داشت: در سال گذشته ۵ درصد از تولید میگو پرورشی داخلی توزیع شده است و این در حالی است که در سال جاری به رغم افزایش تولید میگو پرورشی این رقم به ۴۵ درصد تولید میگوی پرورشی رسیده است.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان ضمن اشاره به عرضه میگو در بسته بندی‌های جدید، گفت: در گذشته به دلیل بزرگ بودن بسته‌ها مردم قدرت خرید آن‌ها را نداشتند اما در حال حاضر میگو پاک شده در بسته بندی‌های ۲۰۰ گرمی تا یک کیلو گرمی عرضه می‌شود که هم مصرف آن ساده‌تر است و هم قیمت خرید آن برای مصرف کنندگان مناسب‌تر است.

به گفته وی، عرضه میگو کاملاً پاک شده از دیگر مواردی است که افزایش مصرف میگو داخلی را در پی داشته است.
گلشاهی با تاکید بر اینکه بهترین آبزیان بهترین بسته بندی محصولات پروتینی را دارند، ادامه داد: این بسته بندی‌ها بسته به محصول توانایی نگه داری محصولات را از ۶ ماه تا یک سال را دارند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان با اشاره به اینکه متوسط قیمت هر بسته نیم کیلویی کاملا پاک شده که متوسط وزن هر میگو ۲۰ الی ۲۲ گرم است یعنی در اندازه متوسط هستند و در بازار داخلی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: نیم کیلو میگوی کاملا پاک شده و آماده طبخ تقریبا معادل ۱کیلو و ۲۰۰ گرم میگو با سر و پوست است که میگوی با سر و پوست در مزرعه بسته به سایز از ۱۴ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز