خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

ورود مركبات به میدان تره بار طی هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۸

در شهرهایی نظیر بندر عباس، دزفول و داراب تولید گریپ‌فروت و پرتقال و در شمال كشور نیز سایر مركبات نظیرنارنگی و نارنج و... تولید می‌شود كه نه تنها نیاز داخل را تامین می‌كند بلكه مقادیر قابل توجهی نیز صادر می‌شود.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: مركبات طی هفته آینده وارد میدان تره بار می شود.

علی حاج فتحعلی، رییس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ورود میوه‌های پاییزه به میدان تره‌بار اظهار داشت: هم‌اكنون مقادیری اندك لیمو شیرین به عنوان نوبرانه و لیموترش به وفور در بازار موجود است و سایر مركبات نیز طی هفته آینده راهی میدان تره بار خواهند شد.

وی قیمت لیموترش را 2500 تا 3 هزار تومان عنوان كرد و گفت: این نوع لیمو برای آبگیری مناسب است.
حاج فتحعلی افزود: در شهرهایی نظیر بندر عباس، دزفول و داراب تولید گریپ‌فروت و پرتقال و در شمال كشور نیز سایر مركبات نظیرنارنگی و نارنج و... تولید می‌شود كه نه تنها نیاز داخل را تامین می‌كند بلكه مقادیر قابل توجهی نیز صادر می‌شود.

وی عمده‌ترین بازارهای هدف صادراتی مركبات را كشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، روسیه، ژاپن و كره جنوبی عنوان كرد و گفت:برخی محموله ها نیز از بوشهر به قطر، بحرین و كویت حمل می شوند.
شایان ذكر است، در سال 90 صادرات مرکبات از لحاظ ارزشی 420 هزار و 197 دلار و از لحاظ وزنی550 تن بوده در حالی که این رقم در سال 91، به یک میلیون و 620 هزار و 592 دلار و 2 هزار و 401 تن رسیده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز