خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار رییس مجلس ملت الجزایر:

باید نهادهای لازم را برای حل مشکلات کشورهای عضو نم ایجاد کنیم

جنبش عدم تعهد در حال حاضر فاقد ساختارهای لازم برای تأثیرگذاری و حل مشكلات كشورهای عضو است.باید با تلاش و همكاری همه كشورهای عضو در این جنبش نهادهای لازم را در آن برای تحقق اهداف ایجاد كنیم.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: جنبش عدم تعهد ظرفیت بسیار مناسبی برای كمك كشورها و ملت‌ها در جهت عبور از تحولات موجود به سمت نقطه‌ای مطلوب است.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) در دیدار رییس مجلس ملت الجزایر در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با بیان اینكه امروز مسایل مهمی پیش روی جامعه بشری با كشورهای عضو جنبش عدم تعهد وجود دارد، گفت: مطمئناً جنبش عدم تعهد نمی‌تواند همه این مسایل را مورد توجه قرار داده و یا آنها را حل كند اما این جنبش دارای بنیان‌های خوبی است و برخلاف سازمان ملل كه توسط برخی سلطه‌گران اداره می‌شود، در راستای دوستی، محبت و عدالت ایجاد شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه جنبش عدم تعهد در حال حاضر فاقد ساختارهای لازم برای تأثیرگذاری و حل مشكلات كشورهای عضو است، تصریح كرد: باید با تلاش و همكاری همه كشورهای عضو در این جنبش نهادهای لازم را در آن برای تحقق اهداف ایجاد كنیم.

دكتر احمدی‌نژاد روابط ایران و الجزایر را بسیار خوب و برادرانه توصیف كرد و اظهار داشت: دولت و ملت ایران همواره در كنار برادران خود در الجزایر هستند.

رییس مجلس ملت الجزایر نیز در این دیدار برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد را موجب وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات كشورهای عضو دانست و خاطر نشان كرد: دولت الجزایر در كنار جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را برای تحقق اهداف جنبش عدم تعهد بكار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به روند رو به رشد مناسبات همه جانبه تهران – الجزیره خواستار توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز