خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار رییس‌جمهور آفریقای مركزی:

سطح روابط اقتصادی ایران و آفریقای مركزی باید به تراز مناسبات سیاسی آنان برسد

سطح روابط اقتصادی دو كشور در تراز روابط مطلوب سیاسی آنان نیست و باید هر چه سریع‌تر این فاصله جبران شود.

رییس‌جمهور با اشاره به روابط سیاسی دیرینه ایران و آفریقای مركزی گفت: سطح روابط اقتصادی دو كشور در تراز روابط مطلوب سیاسی آنان نیست و باید هر چه سریع‌تر این فاصله جبران شود.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با فرانکویس بزیزه یانگو ووندار، رییس‌جمهور آفریقای مركزی روابط دو كشور را تاریخی و كهن توصیف كرد و اظهار داشت: ایران و آفریقای مركزی دیدگاه‌هایی سازنده و مشابه نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

رییس‌جمهور افزود: روابط دیرینه سیاسی و دیدگاه‌های مشترك درباره مسایل بین‌المللی بستر خوبی برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو كشور است كه تاكنون از آن استفاده لازم نشده است.

دكتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به استعدادها و منابع خدادادی ایران و آفریقا مركزی باید شرایطی فراهم كنیم تا مردم دو كشور بتوانند از این ظرفیت‌ها مطلع شده و به نحو شایسته‌ای از آنها در راستای پیشرفت و اعتلای یكدیگر بهره ببرند كه شرط این موضوع افزایش رفت و آمد بین مردم و مسئولان دو كشور است.

رییس‌جمهور پیشنهاد داد تا در اولین فرصت نشست مشترك اقتصادی فعالان و مدیران اقتصادی ایران و آفریقای مركزی برگزار شود و همچنین با اشاره به توانمندی‌ها و دستاوردهای چشمگیر كشورمان در عرصه‌های صنعتی، علمی و فناوری، آمادگی كشورمان برای انتقال این دستاوردها و تجربیات به آفریقای مركزی را اعلام كرد.

فرانکویس بزیزه یانگو ووندار رییس‌جمهور آفریقای مركزی نیز در این دیدار برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران را در سطح عالی توصیف كرد و گفت: برگزاری اجلاس با موفقیت به پیش می‌رود و امیدوارم این روند در مسیر تحقق اهداف این جنبش نیز همچنان ادامه یابد.

رییس‌جمهور آفریقای مركزی نیز با اشاره به تاریخ طولانی روابط سیاسی ایران و آفریقای مركزی تصریح كرد: اگر چه تاكنون به شایستگی از این ظرفیت در راستای گسترش روابط دو كشور بهره‌گیری نشده است، اما امروز شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است كه می‌توانیم ساختار و چارچوب همكاری‌های دو جانبه را متحول كنیم و لازم است ارتقاء سطح روابط و گسترش همكاری‌ها را تسریع كنیم.

وی در پایان از همبستگی ملت و كشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز خشنودی كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز