خبرگزاری کار ایران

در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد صورت گرفت:

دیدار احمدی‌نژاد با وزرای خارجه ارمنستان و بروندی و فرستاده ویژه رییس جمهور سومالی

موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ارمنستان، آذربایجان و منطقه قره‌باغ موضعی روشن است

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد با وزرای خارجه ارمنستان، بروندی و فرستاده ویژه رییس جمهور سومالی به طور جداگانه دیدار كرد.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) در دیدار ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اشاره به همكاری‌های رو به رشد تهران - ایروان و روند مناسب اجرای توافقات میان دو كشور تصریح كرد: سطح همكاری‌ها میان ایران و ارمنستان بسیار خوب است و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط میان دو كشور وجود ندارد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال ارمنستان، آذربایجان و منطقه قره‌باغ موضعی روشن است، گفت: مطمئناً جمهوری اسلامی ایران نظر دقیق و عادلانه خود را دنبال كرده و سعی در ایجاد تفاهم و حل عادلانه مسایل دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: ارمنستان ارزش بالایی برای توافقات و بیانیه این جنبش قائل خواهد بود.

وی همچنین خواستار توسعه روابط مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

دكتر احمدی‌نژاد همچنین در دیدار وزیر امور خارجه بروندی نیز با اشاره به سطح رو به رشد مناسبات دو كشور بر لزوم ارتقاء گسترده میان وزرای خارجه ایران و بروندی در جهت تحكیم روابط تأكید كرد و اظهار داشت: مطمئناً با گسترش همكاری‌ها می‌توانیم اقدامات مهم و تأثیرگذاری را در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

وزیر امور خارجه بروندی تصدی ریاست جنبش عدم تعهد از سوی جمهوری اسلامی ایران را موجب ارتقاء جایگاه جنبش عدم تعهد در عرصه بین‌المللی برشمرد.

دكتر احمدی‌نژاد در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور سومالی نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا به طور همه‌جانبه به دولت و ملت سومالی در راستای رشد و توسعه روزافزون این كشور كمك كند.

فرستاده ویژه رییس جمهور سومالی نیز در این دیدار از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سومالی تقدیر و خواهان گسترش سطح روابط با ایران شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز