خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار فرستاده ویژه رییس‌جمهور كنگو كینشازا:

استکبار در مقابل پیشرفت‌های كشورهای مستقل مانع‌تراشی می‌كنند

باید با كمك همه كشورهای عضو ظرفیت‌های بالقوه این جنبش را به نفع كشورهای عضو، فعال كنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینكه جنبش عدم تعهد ظرفیتی بالقوه برای كشورهای مستقل جهان است، اظهار داشت: باید با كمك همه كشورهای عضو ظرفیت‌های بالقوه این جنبش را به نفع كشورهای عضو، فعال كنیم.

به گزارش ایلنا،محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (جمعه) در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با فرستاده ویژه رییس‌جمهور كنگو كینشازا روابط دو كشور را خوب و برادرانه توصیف كرد و اظهار داشت: استعمارگران از آنجا كه قدرتمند شدن كشورهای مستقل را مانعی در مسیر ادامه چپاول ثروت‌های این كشورها می‌دانند در مقابل پیشرفت‌های كشورهای مستقل مانع‌تراشی می‌كنند.

رییس‌جمهور امنیت و آرامش را مقدمه پیشرفت و آبادانی كشورها عنوان كرد و افزود: اگر چه قدرت‌های زیاده‌طلب دنیا مانع از فراهم شدن مقدمات پیشرفت در كشورهای مستقل می‌شوند، اما باید از ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد و درایت مسئولان كشورهای عضو این جنبش و همكاری مردم كشورها در مسیر تأمین امنیت و آرامش به عنوان بستری برای پیشرفت استفاده كرد.

فرستاده ویژه رییس‌جمهور كنگو كینشازا نیز در این دیدار با تجلیل از برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران برای جمهوری اسلامی ایران در مسیر تلاش برای تحقق آرمان‌ها و اهداف این جنبش آرزوی موفقیت كرد و اظهار داشت: كنگو كینشازا آماده ارائه هرگونه كمكی به ایران در راستای تحقق اهداف جنبش عدم تعهد می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز