خبرگزاری کار ایران

رحیمی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی:

اتهام‌زنی به دولت با مصالح ملی کشور تضاد دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۰۷

دشمنان با این اهداف، اعتراضات و اغتشاشات پس از انتخابات و جریان فتنه را راه اندازی کردند اما به لطف خدا، وجود ولایت فقیه و حضور مردم آگاه ایران اسلامی، نتوانستند ریشه خود را در کشور مستقر کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون ولایت فقیه معنایی ندارد، گفت: ولایت فقیه در کشور نعمتی است که باید شکرگزار آن باشیم و اگر وجود نداشت، فتنه سال ۸۸ در خاک کشور ریشه می‌دواند.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی ظهر امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی، با بیان اینکه ولایت فقیه پشتوانه‌ای مستحکم برای نظام است، خاطر نشان کرد: معنای جمهوری اسلامی ایران این است که کشور براساس وحی الهی، قرآن، سنت پیامبر (ص) و سیره اهل بیت (ع) اداره می‌شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی کشور‌ها که نام جمهوری اسلامی دارند اما فاقد نظام ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه مدعی اسلام هستند اما خبری از حاکمیت اسلام حقیقی در آنجا نیست و اوضاع و احوال فعلی آن کشور‌ها نشان می‌دهد که اسلام تنها یک نام است که در قانون اساسیشان وجود دارد.

رحیمی در ادامه با تشریح برخی از اهداف دشمنان در جریان فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: آنچه پس از انتخابات سال ۸۸ در کشور رخ داد اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود که هدف آن برکناری دولت در وهله اول و مخالفت با نظام ولایت فقیه در مرحله بعدی بود.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد و فکر فتنه گران با بیگانگان پیوند خورده بود و هزینه‌هایشان نیز از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شد، گفت: دشمنان تلاش کردند نظام ولایت فقیه را از میان بردارند و در این راه تا جایی پیش رفتند که به عاشورای حسینی نیز اهانت کردند، اما حضور میلیونی و عاشورایی مردم چشم فتنه را کور کرد و اهداف فتنه گران را بر همگان آشکار ساخت.

معاون اول رییس جمهور افزود: بی‌حرمتی‌های فتنه گران در روز عاشورا موجب شد که خون ملت ایران به جوش آید و آنان را از رسیدن به اهداف پلید خود بازدارند.

رحیمی در ادامه با اشاره به گفته یکی از مقامات امنیتی آمریکا خاطر نشان کرد: وی در سخنان خود گفته بود که انقلاب اسلامی که بوسیله رییس جمهور ایران در دنیا مطرح می‌شود، طرفدارانی را حتی در آمریکا پیدا کرده که باید مانع از گسترش آن شویم و از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان جلوگیری کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: دشمنان با این اهداف، اعتراضات و اغتشاشات پس از انتخابات و جریان فتنه را راه اندازی کردند اما به لطف خدا، وجود ولایت فقیه و حضور مردم آگاه ایران اسلامی، نتوانستند ریشه خود را در کشور مستقر کنند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اتهامات و تهمت‌ها که توسط عده‌ای علیه دولت خدمتگزار منتشر می‌شود خاطر نشان کرد: این افراد در سخنرانی‌های خود اتهاماتی را بدون هیچ سند و مدرکی به دولت وارد می‌کنند که این اقدام آن‌ها با مصالح ملی کشور در تضاد است.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از خانواده‌های شهید امیر حسام ذوالعلی و شهید محمد حسین فیض با اهداء لوح سپاس، تجلیل و قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز