خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

جنگ افروزی به نفع هیچ کس نیست/سفر رییس جمهور به نیویورک قطعی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۷

از نظر ما سفر روحانی به نیویورک قطعی است اما در مورد قطعیت آن باید از خود آقای رئیس جمهور سوال بپرسید ایشان به ما اعلام کردند که کارهای مربوط به این سفر را انجام بدهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم آقای روحانی به نیویورک برود. ما کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهیم و از نظر ما این سفر قطعی است اما در مورد قطعیت آن باید از خود آقای رئیس جمهور سوال بپرسید ایشان به ما اعلام کردند که کارهای مربوط به این سفر را انجام بدهیم.

محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: کنگره آمریکا حق ندارد اجازه چنین حمله‌ای را بدهد چرا که حمله نظامی از نظر حقوق بین الملل ممنوع است و تنها شورای امنیت سازمان ملل تحت شرایط خاصی می‌تواند اجازه حمله علیه یک کشور را بدهد.

وی با تأکید براینکه اوباما نمی‌تواند حقوق بین الملل را طبق نظر خاص شخصی خود تفسیر کند، گفت: جدا از بحث حقوقی هرگونه استفاده از زور در منطقه آتشی روشن می‌کند که خاموش شدن آن دشوار است. عاقلانه این است که اوباما از فرصت چند روزه خود استفاده کرده و مجددا به این مسئله فکر کند که جنگ افروزی به نفع هیچ کس نیست.

وزیر امور خارجه در خصوص احتمال سفر رئیس جمهور به نیویورک نیز گفت: امیدواریم آقای روحانی به نیویورک برود. ما کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهیم و از نظر ما این سفر قطعی است اما در مورد قطعیت آن باید از خود آقای رئیس جمهور سوال بپرسید ایشان به ما اعلام کردند که کارهای مربوط به این سفر را انجام بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز