خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

انتخاب سخنگوی زن در وزارت امور خارجه پیام مهمی به جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۷

حضور بانوان در مناسب عالی می‌تواند به دیپلماسی و بهبود وجهه ما در دنیا کمک کند و این امر ناشی از نگاه بلندی است که نسبت به حضور زنان در عرصه دیپلماسی خارجی وجود دارد و انعکاس خوبی در جهان خواهد داشت.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران و معاون رئیس جمهور اصلاحات انتخاب یک زن به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه را اقدامی مهم دانست که پیام مهمی برای جهانیان به همراه دارد.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: خبر انتخاب «مرضیه افخم» یک بانوی با تجربه و دیپلمات و کار‌شناس زبده وزارت امور خارجه به عنوان سخنگوی این دستگاه بسیار مسرت بخش و نوید دهنده شرایط نوین در وزارت خارجه است.

وی ادامه داد: این شرایط، نشان دهنده رویکرد جدیدی در وزارت امور خارجه است چرا که سال‌ها حضور خانم‌ها نه در این سطوح در این وزارت خانه بلکه در سطوح پائین‌تر نیز دیده نمی‌شد.

به گفته ابتکار، حضور بانوان در مناسب عالی می‌تواند به دیپلماسی و بهبود وجهه ما در دنیا کمک کند و این امر ناشی از نگاه بلندی است که نسبت به حضور زنان در عرصه دیپلماسی خارجی وجود دارد و انعکاس خوبی در جهان خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور اصلاحات ابراز امیدواری کرد تا کشور‌ها اهمیت این اتفاق در دستگاه دیپلماسی را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که اثر مثبت رویکرد جدید ایران در عرصه‌های مختلف که ناشی از حماسه ۲۴ خرداد است و جلوه‌اش را در وزارت امور خارجه می‌بینیم، پیام حقیقی ایرانیان که همانا صلح طلبی، راستگویی و احترام به حقوق شهروندان است به تمام جهان مخابره کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز