خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

ارتقای عدالت هدف اصلی من در وزارت دادگستری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۷۵

امیدواریم بتوانیم مبارزه با فساد اداری و برقراری نظم و انضباط و تعامل بین قوا را به بهترین شکل انجام دهیم.

وزیر دادگستری ضمن تاکید بر اصل عدالت خاطرنشان کرد: ارتقای عدالت بیش از ارتقای ظرفیت‌های وزارت دادگستری برای من اولویت دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم تودیع و معارفه وزیر دادگستری گفت: مطالب متعددی پیرامون توانمندی‌ها و ظرفیت‌های وزارت دادگستری از سوی مقامات عالی این حوزه مطرح شد. همچنین دوستان بی‌شماری نسبت به من لطف داشته و عنایت خود را در طول این مدت شامل حال من کرده‌اند.

وی ضمن تشکر از زحمات بختیاری وزیر سابق دادگستری گفت: ایشان در طول مدت خدمت خود صادقانه به تعهدات خود عمل کردند و با‌شناختی که از ایشان در ایام طلبگی و سایر دوران‌های خدمت خود دارم می‌توانم بگویم که در حد توان خود برای وزارت دادگستری کارهای قابل توجهی انجام دادند.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه ادامه داد:با عدالت مردم به صلاحیت، کفایت و سامان می‌رسند و اگر می‌خواهیم در جامعه عدالت داشته باشیم باید آن را حاکم کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: من برای ارتقای صرف وزارت دادگستری نیامدم بلکه به منظور ارتقای عدالت در این وزارتخانه حضور یافته‌ام. موضوعی که مردم انتظار تحقق آن را داشته و دارند.

پورمحمدی یادآور شد: همه مسئولان باید خادم عدالت باشند و مسئولان ارشد اعم از قوه قضاییه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در هر بخشی موظف به اجرای عدالت‌اند.

وی گفت: ظرفیت وزارت دادگستری زمانی به ظرفیت والا و ارزشمند خود می‌رسد که مجری عدالت باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری از تحقق اجرای عدالت در کشور یادآور شد: می‌دانیم که مشکلات کشور بسیار زیاد است. حجم پرونده‌های قوه قضائیه، میزان دعاوی و شکایات به گونه‌ای است که برای مردم و حکومت مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

پورمحمدی به آمار نیمه درستی که از پرونده‌های موجود در قوه قضائیه وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از اوقات دوست نداریم و یا حتی نمی‌دانیم که آمار حدوداً ۷ تا ۸ میلیون پرونده موجود در قوه قضائیه تا چه حد واقعیت دارد. از قرار معلوم بیشتر از ۸۰ هزار حقوقدان در کشور داریم و این رقم بزرگ و قابل توجهی است اما از نظر خروجی به نظر نمی‌رسد آنچه که این ارقام می‌گوید در مرحله کارایی باشد.

وزیر دادگستری در دولت یازدهم تصریح کرد: باید بین کارایی و آموزش همسان سازی انجام دهیم و مردم نتیجه آن را با چشم خود ببینند. طبق دین اسلام خدمتی که یک مسئول انجام می‌دهد در جهت رضایت مردم خواهد بود.

به گفته پورمحمدی وزارت دادگستری در راستای تعامل با قوای سه گانه نیازمند کمک است.

وی گفت: احساس می‌شود که قوه قضاییه نقش مکملی برای وزارت دادگستری باشد و در این راستا دو حوزه اساسی یعنی دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کشوری نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری با نقش سازنده‌ای که در اجرای قوانین دارد سال‌ها با حضور حجت الاسلام منتظری توانست خطوطی را برای قانونمداری ترسیم کند و ما به عنوان نمایندگان وزارت دادگستری باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

پورمحمدی همچنین به سازمان بازرسی کشور اشاره کرد و گفت: نیازی که دولت به کمک این سازمان در اجرای امور زیربنایی خود دارد برای من در طول دوران خدمت با سازمان بازرسی روشن شده و بر آن هستم تا از تجربیات آتی آقای سراج و معاونین ایشان بهره‌مند شوم.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت حفظ قانونمداری، نظم و جلوگیری از اشرافیت و تفریط به کار خواهیم بست این موضوع مسئله‌ای بود که رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت نسبت به آن تاکید ویژه‌ای داشت.

پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مبارزه با فساد اداری و برقراری نظم و انضباط و تعامل بین قوا را به بهترین شکل انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز