خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار خبر داد:

نامه حمایت از مرتضوی به مقامات عالی‌رتبه نظام ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۳۲

ناصر برهانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ تشکل کارگری و بازنشستگی طی نامه‌ای به مقامات عالی رتبهٔ کشور خواستار حفظ جایگاه فعلی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند، مدعی شد این تشکل‌ها «نمایندگان بیش از ۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی» هستند.

دبیر کل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از «نامهٔ ۱۰۰ تشکل کارگری و بازنشستگی» به مقامات عالی رتبهٔ کشور در حمایت از عملکرد «سعید مرتضوی» رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر برهانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ تشکل کارگری و بازنشستگی طی نامه‌ای به مقامات عالی رتبهٔ کشور خواستار حفظ جایگاه فعلی سازمان تامین اجتماعی شده‌اند، مدعی شد این تشکل‌ها «نمایندگان بیش از ۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی» هستند که باید خواسته‌ها و انتظارات آنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به حمایت ۱۶۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تبدیل «صندوق تامین اجتماعی» به «سازمان» استناد كرده است هرچند بسیاری از نمایندگان در زمان طرح این نامه در صحن علنی مجلس،حاضر به انتشار نام‌شان نشدند.

ایلنا پیش‌تر روز یکشنیه مورخ ۱۷ دی ماه از تلاش دو تشکل رسمی کارگری و یک تشکل بازنشستگان تامین اجتماعی برای تهیه نامه‌ای در حمایت از مدیریت سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود.

در آن خبر آمده بود «‌ مسئولان تشکل‌های یاد شده طی روزهای اخیر از اعضای خود خواسته‌اند تا در حمایت از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طوماری که خطاب به عالی‌ترین مقام نظام نوشته شده است را امضا کنند».

جمع آوری امضا در دفاع از یک مقام دولتی در حالی توسط تشکل‌های رسمی کارگران انجام می‌شود که جامعه کارگری ایران در ماه‌های گذشته بیش از هرزمان دیگری با دغدغه‌هایی چون کاهش قدرت خرید، فقدان امنیت شغلی، بروز حوادث حین کار و حذف جنبه‌های حمایتی قوانین کار و تامین اجتماعی مواجه است.

گفتنی است مرتضوی در بدو ورودش به این سازمان، با استناد به قانون پنجم توسعه، پیش نویسی را برای تغییرات قانون تامین اجتماعی آماده کرده بود که علاوه بر افزایش سن بازنشستگی تا ۵ سال، منجر به افزایش ۲ درصدی سهم حق بیمهٔ کارگران و محدود شدن خدمات رایگان به بیمه شدگان می‌شود.

هر چند در خبری كه امروز توسط كانون عالی شوراهای اسلامی كار به ایلنا ارسال شده است، به متن نامه اشاره ای نشده اما این خبرگزاری در تلاش است تا متن كامل نامه را منتشر كند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز