خبرگزاری کار ایران

بازی فردا را فدای دربی نمی کنیم؛

درخشان: برای پرسپولیس بازی ساده‌ وجود ندارد / امیدوارم صادقیان دیگر مرتکب اشتباه نشود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۵۶

بازیکنان باید یاد بگیرند که نمی‌توانند برای مربی تصمیم‌گیری کنند و این من هستم که تشخیص می‌دهم چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند، حتی اگر آن بازیکن سالم باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است این تیم برای شکست دادن حریفان خود باید با اقتدار بیشتری بازی کند.

به گزارش ایلنا، حمید درخشان در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: یک مقدار از گسترش فولاد شناخت داریم اما می‌دانیم هر تیمی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند، انگیزه فراوانی دارد و می‌خواهد نمایش خوبی از خود ارائه دهد.

وی افزود: برای ما هیچ بازی ساده‌ای وجود ندارد و می‌دانیم اگر بخواهیم از سد حریفان‌مان بگذریم باید با اقتدار بیشتری بازی کنیم تا نتیجه خوبی به دست بیاوریم. خوشبختانه هفته گذشته شرایط خوبی داشتیم و با انجام تمرینات مناسب آماده بازی با گسترش فولاد تبریز هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه جلسه کمیته انضباطی پیام صادقیان چه زمانی برگزار می‌شود و آیا تا زمان اعلام رأی می‌تواند برای سرخپوشان بازی کند، گفت: از مسئولان باشگاه خواهش کردم که جلسه کمیته انضباطی پیام صادقیان به بعد از بازی ما با گسترش فولاد موکول شود، چون بازیکن باید شرایط روحی و روانی‌اش را قبل از بازی حفظ کند. من با صادقیان جلسه‌ای داشتم و سعی کردم او را توجیه کنم و مشکلاتش را بشنوم. این بازیکن با جان و دل به صحبت‌های من گوش داد.

درخشان با تأکید بر اینکه صادقیان باید بداند در چه تیمی بازی می‌کند، افزود: یک تیم از بازیکن خود انتظاراتی دارد و یک بازیکن در سطح حرفه‌ای و آن هم در سطح پرسپولیس باید انتظارات را برآورده کند. امیدوارم صادقیان توجیه شده باشد و از اشتباهاتش کم کند. البته آرزو می‌کنیم که او دیگر اشتباهی مرتکب نشود اما چون این بازیکن جوان است، می‌گویم که امیدوارم از اشتباهات کم شود، چون امکان دارد یک بازیکن جوان هر لحظه دچار اشتباه شود.

«ارزش پرسپولیس از هر بازیکنی بالاتر است»، وی با بیان این جمله اعلام کرد نام پیام صادقیان در فهرست ۱۸ نفره پرسپولیس برای دیدار با گسترش فولاد گنجانده شده است.

وی در مورد بازیکنان مصدوم و محروم تیمش برای دیدار مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: به جز مصدومان و محرومانی که داریم، دیگر بازیکنان شرایط خوبی دارند و فقط مهدی دغاغله، رضا نوروزی و حسین ماهینی که دچار مشکل شده است، نمی‌توانند به ما کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که آیا به دو بازیکن باتجربه تیمش یعنی محسن بنگر و محمد نوری تذکر داده است که کارت نگیرند تا همراهی تیم‌شان در دربی محروم نشود؟، ‌ عنوان کرد: در حال حاضر من اینگونه فکر می‌کنم که سه امتیاز دیدار مقابل گسترش فولاد از هر چیز مهمتر است. این بازی برای ما پیش بازی دربی است و باید بتوانیم در آن به پیروزی دست پیدا کنیم. باید بگویم بازیکنانی که از تیم ما دو اخطاره هستند، تجربه بالایی دارند و خودم هم به آنها تأکید کردم که اشتباه مهلکی نداشته باشند که باعثشود، کارت دریافت کنند. مطمئناً ما می‌خواهیم در هر بازی روان‌تر و بهتر کار کنیم و بازیکنان با تجربه‌ای چون بنگر و نوری نیز مدنظر ما قرار دارند. نمی‌خواهم آنها محتاط بازی کنند، بلکه باید باهوش باشند.

درخشان ضمن تأکید بر اینکه سه امتیاز دیدار مقابل گسترش فولاد را فدای دربی نخواهد کرد، اظهار داشت: در این بازی بحثفدا کردن سه امتیاز مطرح نیست. بازیکنان باید باهوش باشند و بدانند که چگونه بازی کنند که اتفاق خاصی رخ ندهد. سه امتیاز بازی با گسترش فولاد به این دلیل که پیش از دربی است می‌تواند کمک زیادی به تیم ما کند.

وی در واکنش به اینکه نادر باقری اعلام کرده است، نیلسون می‌تواند در صورت اعتراض به نیمکت نشینی پرسپولیس را ترک کند، خاطر نشان کرد: ما اعتراضی از او ندیده‌ایم. مطمئنا اگر اعتراضی باشد در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد و نمی‌نشینیم که او برای ما تصمیم بگیرد. نیلسون مصدومیتی داشته که پس از مداوا به تمرینات برگشت و امروز هم در کنار ما حضور داشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به عملکرد خط دفاعی تیمش تأکید کرد: از عملکرد خط دفاعی تیمم بسیار راضی هستم. دو گل آخری هم که خوردیم در ثبت آنها دفاع را مقصر نمی دانم چرا که یک گل از فاصله ۴۰ متری وارد دروازه ما شد و گل دیگر هم ارسالی بود که بدون برخورد به کسی تبدیل به گل شد. مطمئناً زمانی که تیمی با کار تاکتیکی به ما گل بزند، اشکالات ما مشخص خواهد شد و ما باید آنها را برطرف کنیم. به نظر من خط دفاعی تیم ما نسبت به گذشته بهتر شده و درصد اشتباهات‌مان پایین آمده است.

درخشان در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان قصد دارد از مایکل اومانیا در پست هافبک دفاعی بهره ببرد، اظهار داشت: بازیکن حرفه‌ای بازیکنی است که پست برایش معنا و مفهومی ندارد و هرجایی که باشد به نحو احسن بازی می‌کند. تفاوت بازیکن حرفه‌ای و آماتور همین است. بازیکنان داخلی ما گاهی متوجه این موضوع نیستند.

وی ادامه داد: براساس تاکتیک جدید ممکن است، پست بازیکنان نیز تغییر کند و این تفکر غلطی است که بازیکن فکر کند باید تا آخر در یک پست بازی کند. در اروپا وقتی بازیکنان در پست‌های خود جابه‌‎جا می شوند اتفاقی رخ نمی‌دهد و آنها از هوش خود استفاده می‌کنند. یک بازیکن خوب باید اینچنین باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که آیا دلیل استفاده از اومانیا در پست هافبک دفاعی عدم اعتماد او به مهرداد کفشگری است، اظهار داشت: اصلا اینطور نیست. من از کفشگری بسیار راضی هستم، چون با تمام وجودش تمرین می‌کند و یکی از بازیکنان تأثیرگذار و با انرژی تیم ماست. من به دنبال این هستم تا در فرصتی مناسب پست خوبی برای او پیدا کنم تا بازدهی بیشتری داشته باشد. در پست کفشگری دو سه بازیکن خوب هستند و من خوشحالم که در این پست چند بازیکن آماده دارم.

درخشان در واکنش به اینکه مهدی دغاغله اعلام کرده است، مشکلی برای بازی کردن مقابل گسترش فولاد ندارد، تأکید کرد: بازیکنان باید یاد بگیرند که نمی‌توانند برای مربی تصمیم‌گیری کنند و این من هستم که تشخیص می‌دهم چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند، حتی اگر آن بازیکن سالم باشد. من این موضوع را از همین تریبون می گویم تا به گوش دغاغله و یا هر بازیکن دیگری برسد. البته ایرادی ندارد چون بازیکنان دوست دارند، بازی کنند. یک فوتبالیست اگر دو ماه تمرین هم نکند، بعد از یک جلسه تمرین می‌گوید شرایط خوبی دارد. ممکن است یک بازیکن اینطور باشد اما وضعیت او باید به گونه‌ای باشد که من می‌خواهم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد علت خط خوردن محمد عباس‌زاده از فهرست این تیم برای دیدار مقاب گسترش فولاد گفت: عباس‌زاده همین امروز در تمرین دچار کشیدگی عضله شد و مجبور شدم که نام او را از فهرست خارج کنم. این مسئله با تشخیص پزشک بوده و تیم پزشکی اعلام کرده است که عباس‌زاده نمی‌تواند بازی کند. البته کشیدگی یک درد مزمن است که مشخص نمی‌کند چه زمانی بهبود می‌یابد و حتی ممکن است بعد از بهبودی کامل با یک استارت درد برگردد. به نوعی کشیدگی یک درد مخفی است.

وی در حاشیه نشست خبری خود با اشاره به وضعیت نیلسون، گفت: من هم تأکید می کنم که هیچ بازیکنی را به زور در پرسپولیس نگه نمی داریم، بلکه بازیکن باید خودش به زور در تیم بماند. گرثبیل هافبک رئال مادرید با آن قرارداد سنگین، شب گذشته روی نیمکت بود و هیچ مشکلی پیش نیامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز