خبرگزاری کار ایران

سپاهان فرقی با بقیه تیم ها ندارد؛

تاج: هزینه ۱۵۰ میلیاردی لیگ ۹۳ / دایی اشتباه می کند / با کی روش رفیق هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۴۱

هزینه باشگاه ها نسبت به سال های گذشته کاهش بسیار زیاد و چشمگیری داشته است. امسال مجموع هزینه های ۱۶ تیم لیگ برتر حدود ۱۵۱ میلیارد تومان شده است.

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: تلاش کرده ایم در سازمان لیگ اصول را زیر پا نگذاریم و اجازه تخلف را به کسی ندهیم. این بار هم قطعا با بازیکنانی که در مورد کارت های پایان خدمت تخلف کرده باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی تاج که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: اینطور نیست که آنها بروند در تیم های نظامی بازی کنند. اگر خلاف کرده باشند باید با آنها برخورد شود و حق بازی در تیم های نظامی را هم ندارند. اگر تخلفی در بحثکارت های پایان خدمت بازیکنان صورت گرفته از طرف سازمان لیگ نبوده و مربوط به حوزه نظام وظیفه است. البته نه اینکه کارت ها مشکلی داشته باشد بلکه مدارکی که به نظام وظیفه ارائه شده مشکل ساز شده اند که باید بررسی های لازم در این مورد صورت بگیرد. روز شنبه با مسئولان جلسه داریم تا وضعیت نهایی را مشخص کنیم.

تاج اضافه کرد: سازمان لیگ تنها مسئول برگزاری مسابقات است اما در کشور ما سازمان لیگ کارهای نظام‌ وظیفه، دریافت مالیات و احتمالا در آینده‌ای نزدیک پرداخت قبض آب و برق بازیکنان را هم برعهده خواهد گرفت!

وی در مورد مشکلاتی که در برگزاری مسابقات در ورزشگاه تختی وجود دارد، با بیان اینکه تجهیز ورزشگاه ها برعهده سازمان لیگ نیست اما همه چیز را از چشم این سازمان می بینند خاطرنشان کرد: با اینکه باشگاه ها ورزشگاه مورد نظرشان را به ما معرفی می کنند و ما هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می کنیم اما همین سال گذشته نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان در ورزشگاه تختی هزینه کردیم. برای ورزشگاه آزادی هم خودمان بحثبلیت الکترونیکی را انجام دادیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد اظهار نظر علی دایی در مورد اینکه چرا اسامی بازیکنان سرباز را دیر اعلام کرده اند گفت: دایی یک حرف خوب زده است و آن اینکه گفته خون بازیکنان از بقیه رنگی تر نیست که نخواهند سربازی بروند. اما ایشان در مورد حسین ماهینی اشتباه می کند. رحیمی در جریان بودند که ماهینی مشکل داشته و از ۲۰ - ۳۰ روز قبل این موضوع مطرح شده بود.

وی افزود: با این حال نامه محرمانه نظام وظیفه روز ۲۹ تیرماه به سازمان لیگ رسید و ما هم روز سی ام یعنی به فاصله یک روز این نامه را به باشگاه ها ابلاغ کردیم. رحیمی به عنوان مدیرعامل باشگاه در جریان این موضوع قرار داشت و شاید دایی اطلاعی نداشتند. او در این مورد اشتباه می کند.

رئیس سازمان لیگ حرفه ای باشگاه های کشور از تلاش این سازمان برای افزایش حقوق و دستمزد داوران خبر داد و افزود: با توجه به شرایطی که داریم فعلا نمی توانیم به مبالغ دستمزد داوران اضافه کنیم. البته کمیته داوران پیشنهاد یک میلیون دستمزد داور برای هر بازی را ارائه کرده است که در حال بررسی آن هستیم اما فعلا نمی توانیم به مبالغ قبلی چیزی اضافه کنیم.

تاج جوانگرایی تیم ها را یکی از نقاط قوت سازمان لیگ عنوان کرد و افزود: واقعیت این است که لیگ فوتبال ایران در حال رو به عقب بود که ما این موضوع را آسیب شناسی کردیم و به سمت اصلاح شرایط موجود رفتیم. یکی از این موارد جوانگرایی بود که خوشبختانه در تیم ها صورت گرفته و امیدواریم شاهد لیگ پویاتر و با نشاط تری در این دوره باشیم.

وی افزود: بحثدوم هزینه های انباشته باشگاه ها بود که باعثرقم خوردن بدهی های میلیاردی شده بود. در این مورد هم تلاش شد تا هزینه ها کنترل شود. ما سقف بودجه را برای باشگاه ها در نظر گرفتیم که نزدیک به ۸۰ درصد از آنها این سقف را رعایت کردند و بقیه هم باید بررسی کنیم ببینیم شرایط چگونه است. اگر بالاتر از سقف هزینه کرده باشند جریمه هایی را برای آنها در نظر گرفته ایم که اعمال خواهیم کرد.

تاج با اشاره به ارتباطش با کی‌روش و بیان اینکه با سرمربی تیم ملی هیچ مشکلی ندارد، عنوان کرد: کی‌روش اکنون به سازمان لیگ اعتقاد خاصی پیدا کرده که این اعتقاد قبلا نبود. بیانیه‌های زیادی صادر می‌شد، علیه سازمان لیگ مصاحبه انجام داده بود اما اکنون اوضاع تغییر کرده و در جلساتی که با وی داریم، کی‌روش می‌گوید اگر سازمان لیگ قولی بدهد به آن عمل می‌کند. این بار هم با او تفاهم کردیم برای هر دو طرف برد - برد بود و برنامه برای سازمان لیگ و تیم ملی مناسب است. با کی‌روش اکنون رفیق هستیم.

وی ادامه داد: کی‌روش اصرار زیادی داشت که برنامه سازمان لیگ یکساله باشد و ما اکنون برنامه یکپساله‌ای با تاریخ و زمان دقیق بازی‌ها را اعلام کرده‌ایم. در حالیکه این اتفاق پیش از این ۶ هفته یک بار رخ می‌داد، اکنون ما ۱۰ روز از زمان استاندارد فیفا را که در شهریورماه است از کی‌روش گرفته‌ایم تا لیگ را برگزار کنیم و در عوض در نیم‌فصل ۱۰ روز به او داده‌ایم تا تیم ملی را برای جام ملت‌ها بهتر آماده کند و سایر برنامه‌های ما طبق فیفا‌دی است. کی‌روش نیز این برنامه را پذیرفت و با توجه به اینکه طبق استاندارد فیفا است بهترین برنامه‌ای بود که می‌توانستیم اعلام کنیم.

تاج از کاهش هزینه ها در یک فصل فوتبال ایران خبر داد و افزود: هزینه های باشگاه ها نسبت به سال های گذشته کاهش بسیار زیاد و چشمگیری داشته است. امسال مجموع هزینه های ۱۶ تیم لیگ برتر حدود ۱۵۱ میلیارد تومان شده، حتی اگر ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هم انحراف وجود داشته باشد باز هم نسبت به گذشته کاهش زیادی داشته و با رقم ۴۰۰ - ۵۰۰ میلیارد تومان فاصله زیادی دارد.

وی اجازه دادن به تیم سپاهان برای هزینه بیشتر را رد کرد و گفت: نه تنها سپاهان، بلکه هیچ باشگاه دیگری اجازه ندارد و اجازه نخواهیم داد بیشتر از سقف بودجه هزینه کند. البته این موضوع را قبلا به وزیر ورزش نسبت داده بودند، اما درست نیست و سپاهان هم مثل بقیه تیم هاست.

رئیس سازمان لیگ درخصوص رتبه‌بندی لیگ‌های باشگاهی در قاره آسیا نیز گفت: اکنون کره‌جنوبی با ۹۵.۲۱ امتیاز در رتبه نخست آسیا قرار دارد و با توجه به اینکه عربستان به لحاظ فنی بهتر از ما نتیجه گرفت، با ۸۷ امتیاز دوم است، ایران نیز اکنون ۸۳ امتیازی است و در رتبه سوم قرار دارد. ژاپن با ۷۸ امتیاز، ازبکستان با ۶۹ امتیاز، استرالیا با ۵۲ امتیاز، امارات با ۵۰ امتیاز و چین با ۴۹ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز