خبرگزاری کار ایران

جشنواره ملی در خراسان جنوبی؛

دومین جشنواره «نقاشی، خط و حروف ‌نگاره‌ رضوی» آغاز شد

دومین جشنواره ملی "نقاشی، خط و حروف نگاره رضوی" صبح روز چهارشنبه با حضور هنرمندان شرکت کننده از سراسرکشور کار خود را در بیرجند آغاز کرد.

 بیرجند – ایلنا: دومین جشنواره ملی «نقاشی خط و حروف ‌نگاره‌ رضوی» روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور هنرمندان سراسر کشور در خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بیرجند، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح جشنواره نقاشیخط در بیرجند اظهار داشت: در سال جاری این دومین جشنواره‌ای است که به نام نقاشیخط برپا شده که در واقع محصول تجربه هشت ساله و هم چنین رویداد بزرگ معنوی و هنری در استان است.

محمد حسین جعفری با بیان اینکه جشنواره حاصل خلاقیت و ابتکار هنرمندان است، افزود: جشنواره امسال با حضور هنرمندان بسیاری از سراسر کشور برگزار شده حضور دارند که در این جشنواره خلاقیت و ابتکار ویژه‌ای در خلق آثار هنریشان موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان از ۲۹ استان کشور در این جشنواره شرکت کردند، عنوان کرد: بیشترین آثار مربوط به استانهای خراسان جنوبی، اصفهان و تهران است.

قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: ارسال تعداد ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نقاشیخط و حروف‌نگاری رضوی ارسال شده و پیام و هدف اصلی این جشنواره بین المللی معنویت و ولایت است.

جعفری با اشاره به نقش رسانه‌ها در خصوص این جشنواره تصریح کرد: رسانه‌ها نیز مانند سایر گروه‌ها با تبلیغ کردن در خصوص فعالیت هنرمندان در خلق آثار هنریشان تاکنون کمک بسیاری را در این خصوص انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: این جشنواره مختصر و منحصر به ولایت است که مهم‌ترین رویکرد آن ترویج فرهنگ رضوی بوده لذا همه توجه هنرمندان به هدف ترویج فرهنگ ولایی و رضوی معطوف شده است.

قائم مقام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی جعفری تعداد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره را ۱۲۶ نفر عنوان کرد و بیان کرد: از تعداد آثار رسیده به دبیرخانه ۴۵ اثر به عنوان آثار بر‌تر انتخاب شده و به این جشنواره راه یافتند.

جعفری خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره نقاشیخط و حروف‌نگاری رضوی ۳۱ شهریور‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز