خبرگزاری کار ایران

شهید گمنام «ماه عسل» شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۷۰

بعد از منتشر كردن عكس شهید گمنام والامقامی كه به خاطر شباهت فراوان به جای من در دوران اسارتم به خانواده‌ام تحویل داده شده بود و بعد از تلاش‌های انجام شده، این شهید بزرگوار هم اكنون شناسایی شده است.محمد جواد زمردیان اعلام داشت: كمیسیون احراز هویت طی نامه‌ای هویت شهید را شناسایی كرده اند.

ایلنا: هویت شهید گمنامی که به نام جعفر زمردیان در خاک دیار هگمتانه آرام گرفته بود شناسایی شد و بر این اساس این شهید بزرگوار که "ایرج خرم جاه" نام دارد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مدیر كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: شهید والامقام به نام «ایرج خرم جاه» متولد 1351 از روستای سیبستان سیف آباد از توابع استان البرز است.

زمردیان در ادامه افزود: این شهید كه از غواصان بوده است در تاریخ 27 دی ماه سال 1365 در منطقه شلمچه در مرحله اول عملیات كربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: پدر این شهید عزیز سال‌ها پیش فوت كرده است و مادر وی هنوز در قید حیات می‌باشد ضمن اینكه مادر با نهایت بی تابی دیدار فرزند، پنج شنبه عازم همدان می‌شود تا با یوسف گم گشته خود كه سال‌ها دور از مادر در خاك دیار دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان آرمیده دیدار نماید.

مدیر كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: به همین منظور ستاد بزرگداشت این شهید گرانقدر در شهرستان همدان و به ریاست فرماندار همدان تشكیل شده است.

لازم به ذكر است: برای استقبال از مادر شهید و دیدار یوسف تازه پیدا شده طی مراسمی در گلزار شهدای این شهرستان و در جوار مزار این شهید والا مقام برنامه تعویض سنگ با شكوه خاصی برگزار می‌شود.

زمردیان همچنین گفت: مراسم گرامی‌داشت این شهید با عنوان «یونس خاك» ساعت 18 روز پنجشنبه مورخ 31مردادماه جاری در گلزار شهدای همدان برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: از همه رسانه‌ها درخواست می‌شود برای پوشش خبری این رویداد ارزشی در مراسم یونس خاك حضور داشته باشند تا بتوانیم بخشی از دین خود را به شهدا ادا كرده باشیم.

همچنین از دست‌اندركاران برنامه ماه عسل كه زمینه‌ای را برای معرفی این شهید فراهم كردند و سایر رسانه‌ها برای انعكاس اخبار شهید گمنام جهت شناسایی تشكر می‌كنم.

ایرج خرم‌جاه از شهدای «گردان غواصی» حضرت زینب (س) لشكر 10 سیدالشهدا(ع) به فرماندهی سردار معز خادم‌ حسینی و جانشینی علی‌محمد اسدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز