خبرگزاری کار ایران

33 مدرسه حاشیه راه‌های همدان ایمن‌سازی شدند

کد خبر : ۸۸۷۵۶

رئیس اداره ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ۳۳ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های این استان سال گذشته ایمن سازی شده‌اند.

ایلنا: رئیس اداره ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ۳۳ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های این استان سال گذشته ایمن سازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، «امیر شفیعی» افزود: برای ایمن سازی ۳۳ مدرسه حاشیه راه‌های این استان در دو بخش آموزشی و فیزیکی ۷۶۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مدارس حاشیه راه‌های همدان بر اساس اولویت بندی و میزان حادثه خیزی شناسایی و سپس با علائم فیزیکی نظیر نصب سرعتگاه، علائم افقی و عمودی هشدار دهنده و نصب چراغ‌های چشمک زن ایمن سازی می‌شوند.

وی اجرای طرح آرام سازی جریان ترافیک در مقابل مدارس حاشیه راه‌ها، ایجاد موانع به منظور کاسته شدن سرعت خودرو‌ها، نصب شیارهای لرزاننده (رامبل استریپس) و رنگ امیزی آن‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی مدارس برشمرد.

شفیعی گفت: این اداره کل در بخش آموزشی با بهره گیری از توان علمی کار‌شناسان اداره ایمنی و ترافیک اقدام به ارائه آموزش‌های لازم در راستای ارتقای سطح فرهنگ و دانش ترافیکی دانش آموزان کرده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های همدان افزود: این مجموعه همچنین اقدام به توزیع کتب و وسایل کمک آموزشی با مضامین ترافیکی در گروه‌های سنی مختلف و استفاده از شبرنگ در وسایل دانش آموزان به منظور دیده شدن توسط رانندگان، کرده است.

وی گفت: اداره ایمنی و ترافیک همدان در راستای فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه اقدام به اجرای طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور عابران و راکبان موتورسیکلت مبلغی افزون بر ۶۱۰ میلیون ریال را هزینه کرده است.

وی افزود: این اعتبار در زمینه تهیه و توزیع کلاه ایمنی و کاور، بادگیرهای شبرنگ در بین موتورسواران، نصب و توزیع بنر، تراکت، برشور و پمفلت با مضامین ایمنی و برگزاری نشست‌های توجیهی در دهیاری‌ها به مصرف رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز