خبرگزاری کار ایران

همدان رتبه نخست ساماندهی گلزار شهدای گمنام را كسب كرد

کد خبر : ۷۳۰۱۲

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: استان همدان رتبه نخست را در ساماندهی گلزار شهدای گمنام کشور کسب کرده است.

ایلنا: جعفر زمردیان در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار داشت: یادمان‌های شهدای گمنام در استان همدان به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود که دسته اول شامل شهدای مجهول‌الهویه هستند که در بمباران‌ها قابل شناسایی نبودند و به عنوان شهید گمنام دفن شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، وی ادامه داد: دسته دوم از شهدای گمنام، شهدایی هستند که اشتباهاً به نام آزادگان دفن می‌شدند و بعد از بازگشت آزادگان مشخص می‌شد که شخص دیگری است و به نام گمنام ثبت شدند و دسته سوم نیز شامل شهدای گمنامی هستند که در جریان جستجو پیکرشان کشف می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان 77 شهید گمنام دفن شده است یادآور شد: بیشترین شهدای گمنام با 39 شهید در مرکز استان و کمترین شهید گمنام در شهرستان رزن دفن شده است.

وی تصریح کرد: شهدای گمنام در 23 نقطه از استان همدان دفن شدند که تعدادی در 13 نقطه شهری و تعدادی هم در 10 نقطه سازمانی دفن شدند که در کنار این ارقام 18 نقطه نیز مورد تقاضای مسئولان قرار گرفته تا پیکر شهید گمنام در آن مناطق دفن شود.

زمردیان افزود: از 10 نقطه سازمانی که شهید گمنام دفن شده است پنج نقطه ساماندهی شده و پنج نقطه دیگر نیز در حال طراحی و اقدام است که از بین شهرستان‌های استان نیز شهرستان ملایر با پوشش صد در صدی توانسته ساماندهی را به پایان برساند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: استان همدان با برنامه‌ریزی فرهنگی خوبی توانسته اثرگذاری مثبتی را در فضای جامعه داشته باشد و در کشور نیز رتبه نخست را در ساماندهی گلزار شهدای گمنام کسب کند.

وی ادامه داد: شهدای گمنام برای ما توفیقی ایجاد می‌کنند تا به وظیفه خودمان خوب عمل کنیم و آنچه که در توان داریم برای اشاعه فرهنگ شهید و شهادت به کار بگیریم.

زمردیان در پایان سخنانش گفت: اکنون که در ابتدای سال قرار داریم می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق نسبت به ساماندهی گلزار شهدا اقدام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز