خبرگزاری کار ایران

سومین نشست تعاملی تشكل‌های كارگری همدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۰

برخی کالا‌ها تا ۵۰ درصد و نیز برخی کالا‌ها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند که در تعیین حداقل دستمزد‌ها در سال آینده این موضوع باید مدنظر قرار بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: سلامتی جامعه کارگری در برابر مزدی که عادلانه نیست فروخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی در سومین نشست تعاملی تشكل‌های كارگری همدان گفت: نیروی کار باید به دور از موج‌های حزبی سرمایه خود را حفظ كند تا شاهد جامعه‌ای شکوفا در عرصه تولیدات باشیم.

در ادامه این نشست كارگری، رئیس كانون بازنشستگان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: همواره بین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری تفاوت وجود داشته است.

حسین قادریان در ادامه گفت: در حال حاضر در سطح همدان ۲۶ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین حداقل دستمزد در جهت پرداخت سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان با تورم موجود در جامعه همخوانی ندارد، اضافه کرد: از آنجا كه سرمایه‌های تامین اجتماعی یک سرمایه بین النسلی است، تمامی سرمایه این سازمان متعلق به بیمه شدگان آن است.

در بخش دیگری از این نشست، احمد معبودی، رئیس شوراهای اسلامی کار استان همدان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیت المال و جامعه کارگری است.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه اضافه کرد: برخی کالا‌ها تا ۵۰ درصد و نیز برخی کالا‌ها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند که در تعیین حداقل دستمزد‌ها در سال آینده این موضوع باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان با بیان اینکه تشکلات کارگری استان در کنار هم به دنبال احقاق حق کارگری هستند، گفت: استان همدان ۱۵۰ هزار نفر کارگر دارد که باید همگی بصورت ید واحد برای احقاق این حق برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران دو سوم اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: کارگران در برابر این همه زحمت برای انقلاب فقط اجرای درست قانون کار را خواهان هستند.

معبودی با اشاره به نرخ تورم خاطرنشان کرد: حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۲ باید طبق تورم باشد تا این قشر مهم دچار مشکلات عدیده‌ای نشود.

وی با تاکید براینکه مشکلات کارگری استان همدان حاد‌تر از استان‌های دیگر است، اظهار داشت: کارگران جزو اقشار ضعیف جامعه هستند و چطور مشکلات آنان بررسی نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز