خبرگزاری کار ایران

بیان خاطراتی از شکست حصر سوسنگرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۴

پس از تجاوزات هوایی و زمینی ارتش بعثی در 13 فروردین سال 58 تا شروع رسمی جنگ تحمیلی 632 بار حملات مختلف دشمن به خاک ایران اسلامی انجام شد.

ایلنا - همدان: یکی از فرماندهان سابق جنگ با اشاره به نقش رزمندگان همدانی در پیروزی جنگ و شکست حصر سوسنگرد اضافه کرد: رزمندگان اسلام در شکست حصر سوسنگرد اولین خون نامه را نوشته و امضا نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم آرتیمانی صبح چهارشنبه در نشستی خبری مهمترین هدف دشمن از تجاوزات به خاک کشور را افزایش مرز آبی کشور عراق، جدا نمودن خوزستان از ایران، فروپاشی نظام اسلامی و تشکیل یک دولت غربی و اعلام رهبری در جهان اسلام عنوان نمود.

این فرمانده سابق سپاه همدان در ادامه گفت: مجموعه نیروهای همدانی در 3 اکیپ برای شکست حصر سوسنگرد شامل پادگان آموزشی ابوذر در قالب نیروهای مردمی، نیروهای وفادار و رزمنده مردمی در دادگاه های انقلاب و واحدهای بسیج اعزام شدند.

یکی از اعضای اولیه سپاه و فرماندهان سابق جنگ در ادامه گفت: ارتش عراق در 31 شهریور سال 59 با حمله گسترده هوایی به نقاط مختلف كشور و با زیر آتش قرار دادن پاسگاههای مرزی به طور رسمی جنگ علیه ایران را شروع و درمنطقه دشت آزادگان حركت خود را آغاز نمود و در روز اول با هجوم گسترده خود پاسگاه طلائیه را اشغال نمود.

ناصر احمدیان با اشاره به نقش فرماندهی رهبر انقلاب اسلامی در عملیات حصر سوسنگرد اضافه کرد: نیروهای همدانی از مهر سال 59 تا اسفند سال 62 به طور مستمردر این منطقه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی ایجاد شده به خاطر تفکر و سیاست های ناعاقلانه بنی صدر، موجب شد که شکست حصر سوسنگرد به تعویق بیفتد و در این هنگام رهبر انقلاب وارد عمل شده و سازماندهی عملیات ها بر عهده ایشان قرار گرفت.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز