خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

اولین دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه اندازی و فعال شد

asdasd

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه، با پذیرش 24 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است.

خرم آباد - ایلنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه، با پذیرش 24 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، دکتر ˈاردشیر شیخ آزادیˈ روز یکشنبه در مراسم افتتاح دانشکده دندانپزشکی در خرم آباد، افزود: افتتاح این دانشکده برگ زرین دیگری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه علمی استان لرستان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت مهم دانشگاه انسان سازی و تربیت نیروی متعهد و متخصص است، افزود: به لطف خداوند متعال در دو سال اخیر به همت دولتمردان پرتلاش نظام اسلامی جهش بی سابقه ای در توسعه آموزش علوم پزشکی لرستان روی داده و توفیقات فراوانی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: رشد وتوسعه رشته های علوم پزشکی در داخل کشور به ویژه در استان محرومی نظیر لرستان امری ضروری و اجتناب ناپذیر ونیازی اساسی در کشور است.

وی اظهار داشت: نبود دانشکده دندانپزشکی تا پیش از این دراستان مشکلاتی را برای دانشجویان علاقه مند به این رشته به وجود آورده بود که از دو سال قبل با حمایت مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه مقام عالیه وزارت بهداشت مقدمات اخذ مجوز رشته دندانپزشکی و نیز دانشکده داروسازی برنامه ریزی وانجام شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های مستمر در سال گذشته مجوز ایجاد دانشکده دندانپزشکی با ظرفیت پذیرش 20 دانشجو از سوی شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور صادر شد که با توجه به بومی بودن 50 درصد دانشجویانی که امروز در رشته های دندانپزشکی شروع به تحصیل کرده اند با ماندگاری در استان نیاز خدمات دندانپزشکی تامین خواهد شد.

وی گفت: مکان، طرح ونقشه ساختمان اصلی دانشکده دندانپزشکی به مساحت بیش از 11 هزار متر مربع آماده شده که بزودی از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد و دانشجویان دندانپزشکی در سال اول، دروس پایه خود را در دانشکده پزشکی خواهند گذراند و یکی از ساختمان های دانشگاه هم جهت کلینیک و پره کلینیک دانشکده اختصاص یافته است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز