خبرگزاری کار ایران

فلاحیان،

گرانی 30 درصد افراد جامعه را آزار می‎دهد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۶

در دولت نهم و دهم نیز با دادن سهام عدالت و یارانه خیلی از کارهای خوب به سرانجام رسید اما مشکل تورم موجب شد که تمام یارانه‎ها را بر باد برود.

 یکی از برنامه‎های من در دولت یازدهم، ایجاد اشتغال متناسب با رشته فارغ‎التحصیلان دانشگاهی کشور است. من به عده‌ای قول داده‌ام و قطعاً به نفع هیچ كس کنار نمی‌روم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‎الاسلام علی فلاحیان در جمع مردم خرم‎آباد اظهار کرد: ایران قدرتمند شاخصه‎هایی دارد و باید از لحاظ اقتصادی و تولید ناخالص ملی روز‎به‎روز رشد كند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "یکی از برنامه‎های دولت من افزایش تولید محصولات صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سطح کشور است"، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‎های دولت یازدهم توسعه صنعت توریسم در کشور است، چراکه در سطح جهان 300 میلیون شیعه داریم و اگر بخواهیم برای 100 میلیون توریست برنامه‎ریزی کنیم، این ظرفیت در کشور وجود ندارد چراکه در حال حاضر تنها ظرفیت 30 میلیون توریست در سطح کشور داریم.

فلاحیان با بیان اینکه مساله گرانی، 30 درصد افراد جامعه را آزار می‎دهد، اظهار کرد: یکی از برنامه‎های من در دولت یازدهم، ایجاد اشتغال متناسب با رشته فارغ‎التحصیلان دانشگاهی کشور است. بیش از 11 برنامه برای دولت خود پیش‎بینی کرده‎ام که ایجاد اشتغال، توسعه صنعت توریسم، مبارزه با گرانی، طرح اوقات فراغت جوانان 14 تا 24 سال و امنیت و تثبیت قیمت‎ها از جمله این برنامه‎ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید تنها به شعارهای نامزدهای انتخاباتی توجه کنند، افزود: مردم باید بررسی کنند که آیا این فرد اشراف کامل را برای اداره امور کشور دارد یا نه و سپس انتخاب کنند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری درباره سیاست خارجی دولت یازدهم نیز گفت: روند مذاکرات 1+5 روند مثبتی است که می‎توان به نتیجه رساند و باید این مهم ادامه پیدا کند. همچنین درصدد توسعه روابط با کشورهای همسایه به منظور توسعه صادرات، روابط سیاسی، ایجاد اتحادیه نیرومند و استفاده از فناوری‎ها هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‎ها تحریم‎ها را در مسائل بانکی تشدید و یکسری مشکلات برای واردات و صادرات ایجاد کردند، در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

فلاحیان با اشاره به اینکه هدف انقلاب تربیت نیروی انسانی بوده است، تصریح کرد: برای دستیابی به آخرین تکنولوژی روز نیازمند نیروی انسانی کارآمد و متخصص هستیم. ساخت دانشگاه‎ها و استخدام اساتید در جهت سرمایه‎گذاری بر روی نیروی انسانی بوده است.

این نماینده مجلس خبرگان یادآور شد: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو داریم و در سال‎های گذشته سالانه سه هزار مقاله علمی در خارج از مرزها داشته‎ایم اما امروز 30 هزار مقاله علمی در حوزه دانش ارائه کردیم که باید بر اساس استاندارد جهانی به 300 هزار مقاله برسیم.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سازندگی خیلی کارها انجام شد اما تنش‎هایی نیز در دولت وجود داشت، افزود: برخی به جای اینکه ماهی را به مردم بدهند معتقدند باید ابزار ماهیگیری را در اختیار آنها قرار دهند و در این راستا باید بنگاه‎های اقتصادی سودآور با مشارکت مردم ایجاد کنیم. در دولت نهم و دهم نیز با دادن سهام عدالت و یارانه خیلی از کارهای خوب به سرانجام رسید اما مشکل تورم موجب شد که تمام یارانه‎ها را بر باد برود.

وزیر اسبق اطلاعات در پایان درباره تحریم‎ها اظهار کرد: با پیش‎بینی‎هایی که انجام شده است معتقدیم مذاکراتی که انجام خواهد شد، نتایج خوبی خواهد داشت و معتقدیم تحریم‎ها کاهش می‌یابد و فضای کار اقتصادی بهتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز