خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم گهر دورود لرستان:

برخی دیواری کوتاهتر از داوران پیدا نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۱

همین است که می‌گوییم از ماست که بر ماست. چرا از انسان‌های متخصص استفاده نمی‌کنیم. پس باید از این به بعد بیمار را هم جای دکتر پیش مهندس ببریم. ورزش جایی است که نیاز به تخصص دارد و این موضوع اهمیتش از جاهای دیگر هم بیشتر است.

 همین است که می‌گوییم از ماست که بر ماست. چرا از انسان‌های متخصص استفاده نمی‌کنیم. پس باید از این به بعد بیمار را هم جای دکتر پیش مهندس ببریم. ورزش جایی است که نیاز به تخصص دارد و این موضوع اهمیتش از جاهای دیگر هم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد مایلی‌کهن در کنفرانس مطبوعاتی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت تهران گفت: فکر می‌کنم فوتبال خوبی را ارائه دادیم. مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی هم عملکرد ما خوب بود اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. مخصوصاً مقابل پرسپولیس که روز نه چندان خوب داور بود البته هیچگاه نسبت به داوری اعتراض شدیدی انجام ندادیم و آنها را متهم نکردیم. اعتقاد داریم اشتباهات سهوی روی می‌دهد و نگاهمان به داوران این است که آنها همه شریف هستند.

وی افزود: همه ما فوتبال و داوری را می‌شناسیم و می‌دانیم که فوتبال بدون داور نمی‌شود. برخی که بیگانه با فوتبال هستند به آنها طوری حمله می‌کنند که شخصیتشان را تخریب می‌کنند. از قشر داوران باید حمایت شود. با برگزاری کلاس‌هایی باید سعی کنیم اشتباهات کمتر شود، باز هم می‌گویم برخی بیگانه با فوتبال و ورزش راحت همه چیز را زیر پا می‌گذارند و این قشر مظلوم را مورد اتهام قرار می‌دهند. با اینکه خودمان از داوری متضرر شدیم هیچ‌وقت این حق را به خودمان ندادیم که شأن داوران را زیر سؤال ببریم.

مایلی‌کهن ادامه داد: همین است که می‌گوییم از ماست که بر ماست. چرا از انسان‌های متخصص استفاده نمی‌کنیم. پس باید از این به بعد بیمار را هم جای دکتر پیش مهندس ببریم. ورزش جایی است که نیاز به تخصص دارد و این موضوع اهمیتش از جاهای دیگر هم بیشتر است. بنا را برای چه حفظ نکردیم؟ چرا نگذاشتیم او کارش را انجام بدهد و شرایط را مهیا کنیم. همیشه مرغ همسایه غاز است؟ میلیاردها تومان در جاهای دیگر خرج می‌کنیم، چه می‌شد 300-400 میلیون تومان به آنها می‌دادیم؟ پول زیادی داریم اما آن را در جایش خرج نمی‌کنیم.

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: با وجود نبودن ساشا کلونیجا که 5 هفته در کنار ما نیست و داشتن سه بازیکن سه اخطاره و مصدومیت محمد پروین عملکرد خوبی ارائه کردیم. در مقاطعی از بازی بسیار بهتر از نفت بودیم و اگر موقعیت تک به تک فرید عابدی گل می‌شد می‌توانستیم به پیروزی برسیم. یک امتیاز دردی از ما دوا نمی‌کند و نمی‌تواند برایمان مؤثر باشد.

وی افزود: از بازیکنان تشکر می‌کنم که با تمام توانشان بازی کردند و اگر هم می‌بازند عملکردی دارند که باعث سربلندی مردم عزیز شهر دورود می‌شوند. شرمنده آنها شدیم که نتوانستیم سه امتیاز را کسب کنیم.

سرمربی گهر خاطرنشان کرد: در فوتبال ما باب شده هرکسی که می‌بازد دیوار کوتاه‌تری از داوری پیدا نمی‌کند. افرادی که با ورزش و فوتبال بیگانه هستند انگشت اتهام خود را به سمت داور می‌برند در حالیکه همه ما لازم و ملزوم یکدیگر هستیم. اگر من مربی نباشم و اگر نخبگان در فوتبال حضور نداشته باشند باز هم تیم‌هایی هستند اما اگر داوران نباشند دیگر نمی‌توان فوتبال بازی کرد. اعتقاد دارم اشتباهات عمدی نیست و داور هم اشتباه می‌کند. از داوری لطمه زیادی دیدیم. بازیکن پرسپولیس با دست توپ را وارد دروازه ما کرد. اطلاع دارم در تمرین فردای این تیم بازیکنان با یکدیگر به خاطر این اتفاق شوخی می‌کردند اما جنبه ما بالاتر از این حرف‌هاست و می‌دانیم که اشتباهات وحشتناک‌تری هم ممکن است رخ دهد. ما اگر می‌بازیم ضد فوتبال بازی نمی‌کنیم و خیلی خوشحالم که بازیکنانم اینقدر تلاش می‌کنند.

سرمربی گهر دورود در مورد اینکه او برای فوتبال ایران افتخارات زیادی آورده و آیا می‌تواند این افتخارات را با گهر تکرار کند و در پایان لیگ این تیم را در جدول حفظ کند، اظهار داشت: کاری که ما انجام دادیم این بود که فوتبال سالمی را به نمایش بگذاریم، در گهر هم کارمان را سالم دنبال می‌کنیم و اگر جوان شایسته و بازیکن با تجربه‌ای وجود دارد از آنها استفاده می‌کنیم. با بازیکنانم صحبت کردم، وقتی تیم‌های رقیب ما امتیاز نمی‌گیرند ما باید امتیاز بگیریم که امروز این اتفاق نیفتاد. یک امتیاز دردی از ما دوا نمی‌کند.

وی افزود: تصمیم اشتباهی بود که 4 تیم امسال در لیگ حذف می‌شوند و یک تیم هم باید در مرحله پلی‌آف شرکت کند. حداکثر باید سه تیم اوت می‌شدند، ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از راه فوتبالی در لیگ برتر بمانیم. کار سختی داریم، رقبای ما دارای ساختار خوبی هستند و سابقه‌ای 40-50 ساله در فوتبال دارند. آنها حتی در نیم‌فصل بازیکنان خوبی را جذب کردند اما با این وجود می‌بینید که نتایج ما بهتر بوده، امیدمان اول به خدا و سپس به بازیکنان و همکارانم است که فوق‌العاده تلاش می‌کنند.

مایلی‌کهن در مورد رفتار خوب هواداران گهر تصریح کرد: واقعیت این است که گاهی رفتار مربیان در زمینه تحریک و عوامل محیطی روی بازیکنان اثر می‌گذارد. با صحبت‌هایی که انجام دادم حتی اگر در تمرینات تشویق‌های هواداران باعث تخریب همکاران من می‌شده، اجازه ندادم این کار را انجام دهند. همه ما ایرانی‌ها به خصوص هرچه از پایتخت دورتر می‌شویم رفتار بسیار مهربانانه‌ای داریم. نه اینکه مرکز بد باشد، شرایط اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی باعث شده روی رفتارها کمی اثر بگذارد. تمام ایرانی‌ها نجیب هستند، خدا را شکر رفتار هوادارانمان بسیار خوب بوده و همه آن را تأیید کردند.

وی افزود: فینال کشتی آزاد را دیدید، 20 هزار هوادار در آزادی حضور داشتند. خود من هم می‌خواستم به آنجا بروم اما موفق نشدم. جا دارد به رسول خادم و همکارانش تبریک بگویم، واقعا دلم می‌سوزد، به نظر شما رسول خادم باید مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد باشد؟ قبلاً آمدند و رفتند، می‌گویم چرا رسول خادم نباید وزیر ورزش باشد. شأن ایشان خیلی بالاست و واقعاً سرتر هستند. او را به خوبی می‌شناسم و از دوران جوانی‌اش با خادم ارتباط نزدیکی داشتم. او قهرمان المپیک و جهان بوده است. باور کنید همین الآن خیلی از کارهای تهران روی کاکل خادم انجام می‌شود. چرا نباید از او استفاده کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز