خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مجتمع درمانی معتادین خرم آباد به صورت یک مرکز دانشگاهی راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۸۶

هدف اصلی و محوری استانداری در احداث و راه انداری مجتمع آموزشی، درمانی و بازتوانی معتادین در خرم آباد، رسیدن به جامعه و شهر بدون معتاد خیابانی و ولگرد در لرستان است.

 خرم آباد-ایلنا:استاندار لرستان گفت: هدف اصلی و محوری استانداری در احداث و راه انداری مجتمع آموزشی، درمانی و بازتوانی معتادین در خرم آباد، رسیدن به جامعه و شهر بدون معتاد خیابانی و ولگرد در لرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباحبیب الله دهمرده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: 220 میلیارد ریال برای خرید و تامین زمین موردنیاز احداث مجتمع آموزشی، درمانی و بازتوانی تخصصی استان در شهر خرم آباد هزینه شده است.

وی گفت: این میزان اعتبار به صورت بلاعوض توسط استانداری لرستان برای خرید زمین این مرکز پرداخت شده و درحال حاضر این مرکز با همکاری و همراهی گسترده و کامل استانداری، به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمانی، بازتوانی و آموزشی معتادین کشور، به صورتی کاملا تخصصی و حرفه ای، راه اندازی و فعال شده است.

وی اظهار کرد: دراین مرکز علاوه بر نگهداری و درمان معتادین خیابانی، بی سرپناه و کارتن خواب، با انجام کارها و فعالیت های علمی و کارشناسی آموزشی و روحی و روانی، شرایط برای بازگشت موفق فرد به جامعه و ادامه زندگی اجتماعی به خوبی فراهم می شود.

دهمرده با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی و درمانی این مرکز همانند یک مرکز آموزش عالی و دانشگاه با مشارکت اساتید دانشگاهی و متخصصان حوزه بهداشت روان و ترک اعتیاد تنظیم و برنامه ریزی شده، گفت: دراین مرکز آموزش های دقیق فنی، حرفه ای و مهارتی به معتادین درمان شده برای ایجاد اشتغال و زمینه سازی برای کسب و کار افراد به هنگام بازگشت به جامعه ارائه می شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان نیز گفت: این مرکز به عنوان یکی از بهترین و شاید تنها مرکز تخصصی و مجهز ترک اعتیاد کشور، با حمایت های جامع و مستمر استاندار لرستان راه اندازی شده و دراین مدت فعالیت بسیار خوبی در زمینه درمان و بازتوانی معتادین خیابانی و بی سرپناه انجام داده است.

حجت اله فراشی افزود: دراین مرکز علاوه بر درمان های جسمی و روحی فرد معتاد، دوره های مهارت آموزی در رشته های مشبک و معرق، خیاطی، فنی و حرفه ای، رایانه، قرآن، احکام، روانشاسی و بهداشت به صورت کاملا کارشناسی و با حضور اساتید مجرب دانشگاهی برای افراد برگزار می شود.

به گفته وی، درحال حاضر دوره آموزش فنی و حرفه ای با حضور 35 معتاد کارتن خواب درمان شده دراین مرکز آغاز شده که این افراد امکان بازگشت و آغاز فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه را به خوبی دارا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز