خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان:

مرکز نگهداری زنان معتاد و متکدی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۲۷

برخوردهای قانونی با متکدیان حرفه‌ای و بزهکار و انجام کار فرهنگی و اجتماعی برای سایر متکدیان و افراد محروم در دستور کار قرار دارد.

خرم آباد-ایلنا: مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: برنامه ریزی در راستای ساماندهی متکدیان
حرفه‌ای و کاهش جرائم مرتبط با این حوزه نیازمند کار کار‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آبادˈحامد نظرنیاˈ در دومین جلسه ساماندهی متکدیان استان لرستان، افزود: در سال ۷۸ آیین نامه ساماندهی متکدیان از سوی هیات دولت تدوین و ابلاغ شده که در آن بر مشارکت و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه اجرای این طرح، انجام کار فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی برای آگاهی بخشی به مردم است.

نظرنیا افزود: درهمین ارتباط، نیروی انتظامی یکی از دستگاههای موثر و مسوول در زمینه اجرای برنامه‌ها و تدابیر اتخاذ شده در حوزه ساماندهی متکدیان است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه نیز باید با فعال کردن ستاد ساماندهی متکدیان، برنامه‌های ابلاغی و مدون در سطح استان را به صورت مستمر پیگیری و اجرا کنند.

وی افزود: دراین زمینه برخوردهای قانونی با متکدیان حرفه‌ای و بزهکار و انجام کار فرهنگی و اجتماعی برای سایر متکدیان و افراد محروم در دستور کار قرار دارد.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان نیز گفت: مراکز فرهنگی، تربیتی ویژه‌ای با عنوان نور در زمینه ساماندهی متکدیان در سطح استان راه اندازی شده است.

حجت اله فراشی افزود: افراد ۱۷ تا ۶۴ ساله فاقد مسکن، شغل و دارای مشکلات روانی به عنوان مددجو دراین مراکز پذیرش می‌شوند که استان لرستان ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را دراین حوزه دارد.

به گفته وی، همچنین تا پایان سال جاری، مرکز نگهداری زنان معتاد و متکدی نیز در استان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ۳۴ کمپ درمان اعتیاد در استان فعال هستند و مجوز فعالیت ۳۷ کمپ غیرمجاز نیز باطل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز