خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد خبر داد:

عدم پرداخت مطالبات شرکت‎ها بدلیل تخصیص ندادن بودجه

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۵۹

رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: عدم تخصیص بودجه باعث شده که دستگاه‎های دولتی مطالبات شرکت‎ها را پرداخت نکنند.

 خرم آباد-ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: عدم تخصیص بودجه باعث شده که دستگاه‎های دولتی مطالبات شرکت‎ها را پرداخت نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد اضافه کرد: عدم تخصیص بودجه باعث شده که دستگاه‎های دولتی مطالبات شرکت‎ها را پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه نباید برای واحدهای بحران‎دار استان نسخه عمومی پیچیده شود، بیان کرد: میزان بدهی بنگاه‎ها به بانک‎ها و شرکت‎های تولیدی و خدماتی رقم قابل توجهی است و امسال به دلیل بودجه کمتر، تعهدات بخش خصوصی و مشکلات آنها نیز زیاد شده است.

این مقام مسوول گفت: نیاز است در این شرایط بحرانی بانک‎ها و دستگاه‎های خدماتی کمتر برای وصول مطالبات خود فشار آورند.

سلاح‎ورزی با بیان اینکه در سال 91، تنها یک چهارم بودجه عمرانی محقق شده است، تصریح کرد: بحث نقدینگی از دیگر مشکلات بنگاه‌‏‎های اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‎اباد با بیان اینکه از مجموع 1500 کارگاه تولیدی استان بخش عمده‎ای از آنها تعلیق و غیرفعال هستند، بیان کرد: واحدهایی که قابلیت ایجاد ارزش افزوده دارند در استان وجود دارد که هم‎اکنون نیازمند حمایت‎های مالی هستند و متأسفانه تفکرات فله‎ای در مورد این بنگاه‎ها صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: با این مسائل باید به صورت کارشناسی و منطقی برخورد شود و چنانچه در این شرایطی که مسائلی خارج از اراده بنگاه‎ها به وجود آمده، از واحدهای مذکور حمایت نشود در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.

سلاح‎ورزی تأکید کرد: باید تدابیر جدی و لازم برای این واحدها اندیشیده شود و واحدهایی که امکان فعالیت، تولید و حفظ اشتغال دارند را بیشتر حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع یارانه‎‎ها، تورم، افزایش قیمت انرژی، اصل تحریم‎ها و... روی بنگاه‎های اقتصادی استان تأثیر گذاشته و آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در این برهه باید برنامه‎ریزی‎های دستگاه‎ها به حدی باشد که این فشارها را خنثی کند، متذکر شد: متأسفانه بانک‎ها، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی در این میان فشارها را تشدید کرده‎اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز