خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم‌آباد:

وقایع حیاتی شامل ولادت، ازدواج، وفات و طلاق باید به صورت دقیق ثبت شود

کد خبر : ۱۱۴۴۶

فرماندار خرم‌آباد گفت: میزان ولادت در شش ماهه اول سال 91 پنج هزار و 127 نفر است که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته چهار هزار و 976 نفر بوده است.

 خرم آباد - ایلنا:فرماندار خرم‌آباد گفت: میزان ولادت در شش ماهه اول سال 91 پنج هزار و 127 نفر است که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته چهار هزار و 976 نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، مرتضی ولی پوری در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی خرم‌آباد با بیان اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی لازمه برنامه‌ریزی سیاست‌های خرد و کلان دولت است، گفت: بر اساس ماده 15 قانون ثبت احوال تاریخ اعلام ولادت به ثبت احوال 15 روز و بر اساس ماده 22 همین قانون تاریخ اعلام وفات 10 روز ذکر شده که از عموم مردم انتظار می‌رود تا در زمان‌های اعلام شده این وقایع را اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: میزان ولادت در شش ماهه اول سال 91، پنج هزار و 127 نفر است که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته چهار هزار و 976 نفر بوده است.

فرماندار خرم‌آباد گفت: میزان وفات ثبت شده در این مدت نیز یک هزار و 240 مورد بوده که این میزان در شش ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 151 مورد گزارش شده است.

وی میزان ازدواج ثبت شده در این مدت را سه هزار و 285 مورد و در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 630 مورد ذکر کرد و اظهار داشت: ثبت دقیق و سریع وقایع حیاتی لازمه برنامه‌ریزی در سیاست‌های خرد و کلان دولت است.

ولی پور با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در زندگی روزمره مردم بر لزوم جمع‌آوری آمار دقیق و ثبت وقایع حیاتی جهت برنامه‌ریزی در همه ابعاد فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و... کشور، استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: وقایع حیاتی که شامل ولادت، ازدواج، وفات و طلاق است، باید به صورت دقیق و در اسرع وقت در اداره ثبت احوال به نحوی شایسته ثبت شود تا در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار خرم‌آباد در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی اظهار داشت: به دلیل دسترسی آسان‌تر مردم در شهرها به مراکز ثبت احوال معمولاً این وقایع در مراکز شهری در موعد مقرر ثبت می‌شود و عمده مشکلات موجود در این حوزه در بخش‌ها و مناطق روستایی است که می‌بایست ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع به روستائیان عزیز در خصوص اهمیت این موضوع از حضور اعضای شوراها، دهیاران و رابطان و بهورزان خانه‌های بهداشت و بخشداران در بخش‌ها و مناطق به عنوان یک ظرفیت کامل در راستای اطلاع‌رسانی و اجرای کار فرهنگی در این خصوص بهره لازم را گرفت.

در ادامه مدیرکل ثبت احوال استان در گزارشی آماری مقایسه‌ای از وضعیت ثبت وقایع حیاتی در استان ارائه کرد.

حسین دریکوند گفت: در شش ماهه اول سال 91 تعداد 18 هزار و 975 مورد ولادت ثبت شده که در شش ماهه مشابه سال 90 این میزان تعداد 18 هزار و 231 مورد بوده است.

وی همچنین میزان وفات ثبت شده در شش ماهه نخست سال 91 را چهار هزار و 156 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال 90 چهار هزار و 675 نفر بوده است.

دریکوند میزان ازدواج‌های ثبت شده در شش ماهه اول سال 91 در استان لرستان گفت:‌در این مدت 12 هزار و 985 ازدواج‌های صورت پذیرفته که آمار مربوط به آن در مدت زمان مشابه در سال 90، 13 هزار و 797 مورد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز