خبرگزاری کار ایران

طرح برگزاری مجازی جلسات شورا رای نیاورد/ شوخی هاشمی با رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۰۶

اعضای شورای شهر تهران با طرح برگزاری مجازی جلسات شورای شهر تهران مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در جریان دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران طرح دوفوریت برگزاری جلسات شورای شهر تهران به صورت مجازی مورد بررسی قرارگرفت. 

الهام فخاری به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: با توجه به شرایط حاکم در کشور و درخواست همکاران این طرح به صورت دو فوریتی تنظیم شده است. 

موافقان این طرح معتقد بودند که این تصمیم برای زمان‌های اضطرای است و قرار نیست پس از مصوبه جلسات شورا به صورت مجازی برگزار شود. منتقدان نیز معتقد بودند برگزاری یک جلسه صحن شورا زمانی که شهر و فعالیت‌های شهری تعطیل نیست درست نیست و بیشتر باعث حاشیه‌سازی برای شورای شهر می‌شود. 

محسن هاشمی در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: اکنون احتیاج به آیین نامه و قانون نداریم و اگر تشخیص بدهیم می توانیم این اقدام را انجام دهیم و نیاز به طرح دو فوریتی ندارد که فضایی در جامعه ایجاد کنیم و بعد تیتر بزنند شورای شهر فلان کرد. وقتی اختیارات قانونی آن موجود است نباید جوسازی کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ در نهایت دوفوریت این طرح رای نیاورد و سپس به صورت یک فوریت مطرح شد. 

محمد سالاری در مخالفت با طرح تعطیلی جلسات علنی شورای شهر تهران و برگزاری جلسات بصورت مجازی گفت: متاسفانه تعدادی از اعضای شورای شهر و یا همکاران بدنه شورا به کرونا مبتلا شده اند و حتی تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند اما راهکار مقابله با این معضل تعطیلی جلسات علنی شورا و تبدیل آن به جلسات مجازی نیست بلکه باید با اتخاذ تصمیماتی به مدیریت آن پرداخت، همانطور که اکنون جلسات شورا بدون حضور فیزیکی خبرنگاران و کارشناسان برگزار می شود و حتی می توان فاصله گذاری بین اعضاء را بیشتر کرد و حضور نمایندگان شهرداری را نیز به حداقل رساند. 

محسن هاشمی در جریان بررسی یک فوریت این طرح به شوخی گفت: آقای رییس جمهور که در هیچ برنامه‌ای خارج از دفتر شرکت نمی‌کند، جلسات ستاد ملی کرونا را حضوری برگزار می‌کنند. 

او خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: اگر صحن تعطیل شود شما در سایر جلسات شرکت می‌کنید، من فردا باید در جلسه کمیسیون ماده ۵ شرکت کنم که ۴۰ نفر در یک اتاق کوچک حضور دارند و یا آقای شهردار ما را در مراسم‌های افتتاحیه دعوت می‌کنند که زیر یک چادر کوچک ۴۰ نفر نشسته‌اند. دوستان سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و به صورت مجازی شرکت کنند، نه حضور یک بار در هفته در صحن شورای شهررا تعطیل کنیم. 

هاشمی تاکید کرد: من به ضرس قاطع می‌گویم کسانی که در شورا کرونا گرفته‌اند از شورا و صحن نگرفته‌اند بلکه در سایر جلساتی که حضور داشتند به کرونا مبتلا شده‌اند. 

رییس شورای شهر تهران به شوخی گفت: آقای علیخانی هر شب در پشت بام منزل با اخوی جلسه دارند، من هم در جلسات مرکزی حزب کارگزاران شرکت می‌کنم آن وقت جلسه هفتگی در صحن را مجازی برگزار کنیم. 

به گزارش ایلنا،‌ در نهایت اعضای شورای شهر با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز