خبرگزاری کار ایران

با همکاری شهردار و وزات آموزش و پرورش انجام می شود؛

طرح اقدام مشترک ملی بمنظور کاهش وزن کودکان

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۹۷۷

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در همایش بین المللی «علوم ورزشی» از تهدید جدی اضافه وزن در دهه‌های آینده کشور سخن گفت و اقدام مشترک برای ۲هزار روز نخست زندگی کودکان را ضروری خواند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، «امیر محسنی» در این همایش که به صورت مجازی و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شعار «توسعه فناوری ورزشی برای زندگی فعال» برگزار شد، افزود: اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلات بهداشتی - تغذیه‌ای است که این مشکل با سرعت بیشتری در کودکان و نوجوانان مشاهده شده و تاثیر معناداری بر روی سلامت روحی و جسمی دارد. 

وی اظهارداشت: یکی از تهدیدات چاقی در کودکان، زمانی است که آن‌ها به سن بزرگسالی می‌رسند و در این زمان با بیماری‌های مزمن و مشکل در فعالیت‌های اجتماعی مواجه خواهند شد. تحقیقات نشان داده ۱۴ درصد از کودکان ایران با چاقی و اضافه وزن وارد مدرسه می‌شوند و افزایش کم تحرکی به دلایل مختلف، گروه‌هایی از آن‌ها را در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی و در دورانی چون سربازی با چاقی و اضافه وزن مواجه می‌کند. 

به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، آنچه در این میان در افزایش معضلات اضافه وزن موثر است عوامل محیطی، سبک زندگی و عوامل فرهنگی بوده که می‌تواند نقش مخربی بر سلامت جسمانی، اجتماعی، عاطفی و عزت نفس کودکان داشته باشد. 

وی تاکید کرد: طرح اقدام مشترک ملی برای ۲ هزار روز اول زندگی کودکان بر آن است تا بتواند بر افزایش فعالیت‌های بدنی و کاهش آثار مخرب چاقی در آن‌ها اثرگذار باشد. در این طرح اهدافی چون پیشگیری و درمان معضل چاقی کودکان، فرهنگ‌سازی زندگی فعال و ارتقا نگرش کودکان به فعالیت‌های ورزشی، توسعه فضا و محیط‌های شهری متناسب با بازی کودکان، آموزش مهارت‌های پایه و بنیادی به کودکان را دنبال می‌کنیم. 

محسنی افزود: سازمان ورزش شهرداری تهران در اجرای وظایف ذاتی خود در توسعه بسترهای ورزش همگانی با دارا بودن ۴۸۰ زمین چمن مصنوعی و بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی چند منظوره، تلاش دارد با اجرای این طرح و با مشارکت دستگاه‌هایی چون وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، گامی موثر در افزایش سلامت شهروندان بردارد. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهایی برای انجام فعالیت‌های بدنی کودکان در مناطق مختلف پایتخت با مساحت ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمربع و ارتفاع ۴ تا ۵ متر در این طرح پیش بینی شده است و در آن، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی برای کودکان در ۷ تا ۱۰ ایستگاه قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز