خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

مجوز انجام سنجش سلامت نوآموزان را داریم/ تعویق غربالگری منوط به دستور ستاد ملی مقابله با کروناست

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۰۴

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص ازدحام جمعیت برای سنجش نوآموزان و ابراز نگرانی والدین در این زمینه گفت: هر دستوری که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند ما هم همان کار را انجام خواهیم داد و ملاک ما همان خواهد بود.

"سید جواد حسینی" معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران مبنی بر اینکه غربالگری و سنجش برای مقاطع ابتدایی و نوآموزان باید به تعویق بیافتد، زیرا خطر جدی برای والدین و دانش‌آموزان دارد، گفت: انجام هر گونه عملیات در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی در ادامه تاکید کرد: هر دستوری که ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کند ما هم همان کار را انجام خواهیم داد و ملاک ما همان خواهد بود. در هر صورت دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا  لازم الاجرا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کاهش شیوع کرونا ویروس در زمان سنجش سلامت از دانش آموزان بدو ورود چند پروتکل را لحاظ کردیم. به عنوان مثال یک اتاق انتظار برای والدین دانش آموزان گذاشته‌ایم که به آنجا بروند و تجمع نکنند.

حسینی با اشاره به کاهش جمعیت در محل انجام سنجش سلامت دانش‌آموزان بیان کرد: پیش‌تر هر روز چهل نفر در پایگاه‌های ما مورد سنجش سلامت قرار می‌گرفتند، ولی در حال حاضر این آمار به ۲۰ نفر در روز رسیده است. تجمعات اصلا در این پایگاه‌ها زیاد نیست و ما حداکثر در طول روز ۲۰ نفر را پذیرش خواهیم کرد.

وی در رابطه با زمان در نظر گرفته شده برای هر فرد گفت: پیش‌تر برای هر فرد ۱۵ دقیقه زمان جهت سنجش در نظر گرفته می‌شد اما اکنون این زمان به ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کرده است که با آرامش و فاصله گذاری اجتماعی باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: همه پایگاه‌ها قبل از شروع کار ضدعفونی می‌شوند و همچنین بعد از اتمام روز نیز مجددا ضدعفونی خواهند شد. ضمن اینکه هم عوامل اجرایی مجهز به ماسک و دستکش هستند و هم محیط دائما ضدعفونی می‌شود.

حسینی ادامه داد: در راستای کاهش شیوه کرونا،‌ ساعات کاری در مراکز سنجش سلامت از ۴ ساعت به ۵ ساعت افزایش یافته است. علاوه بر این اگر شاهد تراکم جمعیت باشیم دستور داده شده که پایگاه‌ها در بعد از ظهرها هم فعال باشند. ما اقدامات متعددی را لحاظ کردیم تا پروتکل‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی نیز رعایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در میان این سنجش‌ها، نوآموزی  که مشکوک به کرونا بوده باشد مشاهده شده است یا خیر؟ گفت: در مورد اینکه کودکی مشکوک به کرونا باشد و حین سنجش متوجه آن شده باشند چیزی به ما گزارش نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سنجش سلامت از قبل نوبت دهی باید از طریق سیستم ثبت نام مدرسه انجام شده باشد و هر دانش آموزی در ساعت مقرر خود به مدارسه جهت سنجش مراجعه کند، اگر این روش و نوبت دهی‌ها رعایت شود تجمعی صورت نخواهد گرفت.  این طرح برای سلامتی دانش آموزان است و هدف این طرح  ارتقای سلامتی دانش اموزان خواهد بود.

وی بیان کرد: در عین حال برای انجام یا عدم انجام سنجش سلامت، همه نظام اداری ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله به کرونا هستند ولی اکنون که به ما اجازه داده‌اند سنجش سلامت دانش آموزان را انجام دهیم، با رعایت تمام پروتکل‌ها اقدام می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان گفت: در حال حاضر سنجش فقط از دانش آموزان بدو ورود به دبستان گرفته می‌شود ما نیز امسال تلاش کردیم که ۲۰۰ پایگاه سنجش جدید را به پایگاه‌هایی که از سال قبل داشته‌ایم اضافه کنیم و تعداد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز