خبرگزاری کار ایران

تعریف کارکردهای جدید برای بوستان‌های جنگلی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۹۷

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: در این روزها عمده تفریحات مردم، پاساژگردی، رستوران گردی و ... است، در حالی که می‌توان با تعریف کارکردهای جدید در بوستان‌های جنگلی شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت‌دوستان چندروزی در این بوستان‌ها اتراق کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در حاشیه بازدید از بوستان یاس فاطمی گفت: خوشبختانه در شمال، شرق و غرب تهران بوستان جنگل هایی وجود دارد که طی فرآیندی این بوستان ها بهسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

او با اشاره به بازدید صبح امروز از این بوستان گفت: بازدید صبح امروز در راستای بررسی وضعیت ایمنی بوستان های جنگلی و میزان آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی انجام شده است.با اینکه در برخی بوستان‌ها شاهد رخداد حریق بودیم اما در یاس فاطمی خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع حریق نداشتیم. در داخل بوستان یاس فاطمی یک ایستگاه آتش نشانی واقع شده که از این رو حوادث در این بوستان زودتر مدیریت می شود.

صدر اعظم نوری افزود: البته مدیریت بخشی از این بوستان، در اختیار سازمان بوستانها است که به خوبی رسیدگی کرده و علف های هرز نیز به سرعت پاکسازی می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مدیریت خوب بوستان توسط سازمان بوستان ها سبب شده که به مسئله تمرکز مدیریت بوستان های جنگلی فکر کنیم. سازمان بوستان‌ها به دلیل داشتن امکانات به صورت تخصصی به مسئله بوستان های جنگلی رسیدگی می‌کند اما مناطق چندین وظیفه دارند که یکی از آنها نگهداری بوستانهای جنگلی است.

نوری ادامه داد: بر همین اساس یا باید در چارت سازمانی مناطق، مدیریت بوستان های جنگلی ایجاد شود و یا باید مدیریت بوستانهای جنگلی به سازمان بوستان ها سپرده شود.

او همچنین بر لزوم تعریف کارکردهای جدید برای بوستان ها تاکید کرد و گفت: در این روزها عمده تفریحات مردم، پاساژگردی، رستوران گردی و غیره است در حالی که می‌توان با تعریف کارکردهای جدید در بوستانهای جنگلی شرایطی را فراهم کرد که مردم و طبیعت دوستان چندروزی در این بوستانها اتراق کنند.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امکانات خوبی در بوستان یاس فاطمی جمع شده و برای بهره‌برداری مردم فراهم شده است. مجموعه مدیریت شهری باید تلاش خود را معطوف این نکته کند که شرایط ماندن خانواده ها در این محیط فراهم کنند.

خداکرمی گفت: این مجموعه یک پارک جنگلی است که هموطنان می توانند حتی برای ماندن در شب هم برنامه ریزی کنند تا بتوانند بدون نیاز به رفتن به مسافرت در دل طبیعت ماندن را یاد گرفته و تجربه کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر این بوستان می تواند برای برگزاری اردوهای دانش آموزی و دانشجویی استفاده شود و دانش آموزان و دانشجویان از آن بهره مند شوند.

او افزود: این پارک می تواند پذیرای عموم شهروندان و هموطنان از سراسر کشور باشد و نه فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه بلکه در کل هفته مورد استفاده قرار گیرد.

خداکرمی گفت: در این ایامی که به لحاظ شرایط بروز ویروس کرونا امکان مسافرت رفتن و رفتن به برخی از فضاهایی نظیر سینما و تئاتر مهیا نیست این گونه پارکهای جنگلی می تواند محیط مناسبی برای گذران اوقات فراغت باشد.

او ادامه داد: چه ایرادی دارد خانواده ها در طول هفته و حتی روزهای غیرتعطیل به این بوستان آمده و در آن صبحانه بخورند و از فضای مناسب آن برای ساختن یک روز خوب استفاده کنند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تصریح کرد: متاسفانه امروز تفریحات شهروندان شکل و شمایلش تغییر کرده و جوانان به جای استفاده از فضاهایی این چنینی در خیابان ها دور دور می کنند.

خداکرمی همچنین در خصوص ایجاد امنیت در این فضاها گفت: تجربه نشان داده هر کجا که خانواده و مردم حضور داشتند، امنیت خود به خود ایجاد شده است و ناامنی از آنجا رفته است. البته حتما باید برای افزایش امنیت هم طراحی‌های صورت گیرد تا خدای نکرده مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز