خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" نباید به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت محدود شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۱۸۴

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" نباید به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت محدود شود و نیاز به همکاری مردم، نهادها، تمام ارگان‌های ذینفع، داوطلبان و خیرین داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست آغاز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» گفت: به روح تمام شهدای سلامت درود می‌فرستم و آرزوی مغفرت برای تمام متوفیان دارم. اتفاق جدیدی در نظام سلامت در حال شکل‌گیری است و اگر شاخه‌های این اقدام تنومند شوند، اهرم محکمی برای نظام سلامت و کارآمدی آن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: نباید نظام درمانی کاملا دولتی تلقی شود. باید سطحی قبل از دولت وارد عمل شود. بعد از ریل‌گذاری این برنامه که پنج سال در دولت دوازدهم زمین مانده بود توانستیم در سه ماه آن را کارآمد کنیم. لازم بود خون تازه‌ای در نظام سلامت دمیده شود. بنابراین یک رابطه اصیل برای نظام سلامت خانواده ایجاد کردیم.

وی افزود: قرار بود 12 اسفند ماه این طرح ملی شود که متاسفانه اپیدمی کووید 19 شروع شد. چند توصیه به روسای محترم دانشگاه‌ها دارم. این طرح یک طرح خانواده است و بانوان متصدی آن هستند بنابراین افراد عاشق باید برای این طرح انتخاب شوند. طرحی که تنها با سواد و انجام وظیفه پیش نمی‌رود، دوم اینکه همه دانشگاه‌ها درگیر این طرح بشوند، زیرا این طرحی نیست که تنها مربوط به معاونت بهداشت باشد.

او افزود: دانشجویان پرستاری و توانبخشی آموزش لازم را در کنار تخت بیمارستان نمی‌بینند. در حال حاضر سطح دندانپزشکی ما در کشور پایین است، چون دانشجویان ما جامعه‌محور تربیت نمی‌شوند.

نمکی گفت: این طرح نباید به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت محدود شود و نیاز به همکاری مردم، نهادها، تمام ارگان‌های ذینفع، داوطلبان و خیرین داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز